Weekboek #17 (26/40)

Het zesde boek van Harry Potter werd uitgelezen. Het was zeer spannend en een verrassend einde. Later deze week keek ik naar de verfilming. Het was tot nu toe de beste verfilming van de boeken. Ik had het niet verwacht, maar ik vind ze écht wel goed de boeken. Vooral vanaf het vierde boek.

Deze week had ik mijn boterhammen gesmeerd en in een broodzak gestopt zodat ik geen boterhamdoos zou moeten afwassen. Toen ik op het werk een stuutje wou nemen, zag ik dat het brood niet belegd was. Ik had de verkeerde broodzak mee. Gelukkig waren er broodjes met hummus op het werk die overgebleven waren van een evenement. Want anders was het een droge bedoening geweest.

In de rugschool was er deze week een testje. Ik scoorde goed op beweeglijkheid en nul op kracht. Newsflash! Ik moet dringend wat spieren kweken.

Mijn nieuwe jas die ik besteld heb, kwam deze week toe. Blij! Ik had de week er voor via een facebookgroep een broek gekocht, maar tot mijn teleurstelling had ik die nog niet ontvangen, ook geen bericht dat ze het niet kon opsturen. Niks, nada, noppes. Ik was lichtjes aan het koken. Toen ik er naar vroeg, ging het in orde komen. De dag er na had ik een boos bericht gestuurd, ik was vooral boos omdat ze niks had laten weten terwijl ik het wel betaald heb. Daar ging mijn vertrouwen om iets privé te kopen. Ze zegt dat het in orde komt, we will see…

Zaterdagavond had ik afgesproken met een kameraad in de Vooruit in Gent. Ik dacht te parkeren onder Sint-Pietersplein, maar ja het was halfvastenfoor en je kon blijkbaar niet door via de overpoortstraat. Ik moest even omrijden en stond voor een rood licht waar telkens twee auto’s over konden. Dan zijn ze verwonderd dat het verkeer vast zit. Na een ommetje kon de andere kant van de parking bereiken en wat bleek, de tarieven zijn veranderd. Niets te 3 euro om te parkeren voor 24 uur. Niet dat ik 24 uur in de Vooruit zou zitten maar ik mocht maar liefst 8 euro betalen voor 4,5 uur parkeerplezier. Ik stond gelukkig wel veilig, want dat zou er nog aan moeten mankeren. We lieten het niet aan ons hart komen en hadden toch een fijne avond.

Zondag was het familiefeest. Alweer een verkeersramp-dag. In Deinze stond ik plots stil in de file, geen beweging. Niets. Rechtsomkeer en zo via Olsene en Tielt richting Wingene. Blijkbaar vertrok de koers daar en konden de auto’s daardoor niet verder. Tof dat ze dat aanduiden. NOT! In Aarsele, stond ik voor het rode licht maar ook bij groen moest je blijven staan want politie was het verkeer aan het regelen. Toen de irritatie zijn hoogtepunt bereikt had, zag ik de koers daar vrolijk passeren. Gelukkig liet ik het ook hier weer niet aan mijn hart komen en had ik een fijne namiddag met de familie.

Hoe was jullie week?

 

 

 

 

5 gedachten over “Weekboek #17 (26/40)

  1. Hilde

    Owee…on line bestellen daar ben ik heel voorzichtig mee. Ik hoop voor jou dat het goed komt. Mijn week stond vooral in het teken van de schoolstage van m’n dochter met als thema Pasen (lees: heel veel creatief bezig zijn). Daar heel veel tijd in gestoken. En momenteel is het aftellen naar m’n eigen stage… Ik schrik wel van de parkeertarieven in de Gentse binnenstad, toch maar eens nadenken voor ik nog eens die richting uit ga… Goed om weten, dank je Sofie.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

