Verbeelding Bookchallenge update #2

Hier weer een update, ik heb mijn fantasy boek opgegeven. Het was veeeeel te dik en veel te kleine letterkes voor een genre dat me écht niet aanspreekt. Dus had ik mijn ‘Nevelen van Avalon’ ingewisseld voor een Harry Potter 😀 Het eerste boek was alvast geen 900 blz. En het leest een pak vlotter. Bovendien had ik die altijd al eens willen lezen. Ik vond het eigenlijk stiekem wel leuk om ze te lezen.

Ook las ik een boek uit op een dag en dat was een poëziebundel, dus ik kon twee puntjes afstrepen. Hoera! Dit was het boek van Charlotte Van den Broeck – Kameleon gedichten. Ik vond het geen eenvoudige gedichtenbundel, maar ik kon het wel appreciëren. Het was misschien ook wat teveel om in één keer uit te lezen.

Ondertussen ben ik bezig in ‘De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren’ van Haruki Murakami. Het boek vond ik eerst wat deprimerend maar het valt uiteindelijk goed mee. Het is nu niet het vrolijkste boek. Er zit gelukkig wat verhaal in. Dit boek kan tellen voor het boek dat zich afspeelt in Azië.

VERBEELDING BOOK CHALLENGE

1. Een boek van 500 pagina’s of meer
4. Een fantasyboek: Harry Potter en de steen der wijzen van J.K. Rowling
7. Een mystery of thriller boek
10. Een boek gebaseerd op waargebeurde feiten  Into the wild, Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans
11. Een historische roman: Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans
14. Een boek dat iemand je heeft aangeraden
17. Een boek waar je gek van was als kind
20. Een boek dat je kan uitlezen op een dag: Kameleon Gedichten van Charlotte Van den Broeck
21. Een boek dat verfilmd werd Into the wild
24. Een boek dat zich afspeelt in Azië: De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren van Haruki Murakami
27. Een boek dat zich afspeelt in Oceanië
30. Een poëzie bundel: Kameleon Gedichten van Charlotte Van den Broeck

10 gedachten over “Verbeelding Bookchallenge update #2

  1. Le petit requin

    Ach, Harry Potter! Je doet er mij aan denken dat ik de reeks een tijdje geleden van de zolder haalde bij mijn ouders om ze nog eens te herlezen 🙂

    En Mists of Avalon vond ik wel leuk, maar ’t is inderdaad heel dik en als het genre je dan ook niet ligt, dan is het inderdaad beter om gewoon over te stappen naar iets anders. Beter dat dan een leesdip he!

    Liked by 1 persoon

  2. Sheila

    Harry Potter is gewoon super leuk, maar de (fantasy) Dark Materials trilogie van de schrijver Pullman is veeeel beter. De eerste is daarvan verschrikkelijk slecht verfilmd (The Golden Compass), maar vergis je niet in de boeken. Af en toe pittige stof, maar zo goed geschreven met heel veel diepgang. Het is ook een heel ander soort fantasy dan Harry Potter.

    Hoe was ‘Into the Wild’? Heb wel de film gezien namelijk.

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      The golden compass… Was dat die film waar iedereen een dier had? Met Nicole Kidman?
      Into the wild was gelijklopend met het boek, ik had eerder een roman verwacht maar het was eerder een non-fictie boek.

      Like

Geef een reactie

