Uitgelezen in oktober – Verbeelding Bookchallenge

De tijd vliegt, alweer een maand voorbij. Dus tijd voor de maandelijkse update. Ik las in oktober 4 boeken uit. Al heb ik de laatste tijd het gevoel dat ik niet zoveel lees.

Aantal gelezen bladzijden: 1.014

Lichtjaren – James Salter

Dit boek heb ik heel graag gelezen. Een collega had het me aangeraden. Ik stond er wat sceptisch tegenover omdat ik niet graag vertalingen lees. Maar het was een goeie vertaling. De taal was mooi en ook het verhaal was prachtig.

img_3767
Dit boek telt mee voor puntje 22. Een ver-van-je-bed-boek oftewel een boek dat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt. Het boek speelt zich af in Noord-Amerika, dat vond ik ver genoeg van mijn bed

Blauwvos – Sjón

Ik miste diepgang in het verhaal. Het was wel bijzonder geschreven, vond ik. Hoe het verhaal opgebouwd was, bijvoorbeeld.

img_3918
Dit boek telt mee voor puntje 11. Een boek met een kleur in de titel

De dollartekens in de ogen van Moeder Theresa – Herman Brusselmans

Omdat ik zin in had in een Brusselmans, zocht ik naar een boek die bij de nog in te vullen puntjes hoorde. Ik zag er tegenop om een boek te lezen over muziek maar gelukkig had Brusselmans een boek geschreven over het bandje die hij in zijn puberteit had opgericht. Het boek leest heel vlot en staat boordevol humor, waarbij ik vaak luidop zat te lachen op tram en trein

img_4032
Dit boek telt voor puntje 17. Een boek over muziek of waarin muziek een belangrijke rol speelt

Harry Potter & the prisoner of Azkaban – J.K. Rowling

Aangezien ik de Harry Potters aan het herlezen ben in het Engels, kan ik dit boek ook laten meetellen voor de challenge.

img_4143
Dit boek telt mee voor puntje 23. Een boek dat zich afspeelt in een land waar je al een keertje op reis was. Helaas ging ik nog niet op reis naar Hogwarts, maar het boek speelt zich af in Engeland en daar ging ik wel al twee keer heen.

07-bookchallenge

  1. Een boek met meer dan 700 pagina’s (ieder jaar een beetje meer): Val der Titanen – Ken Follet
  2. Een boek met minder dan 200 pagina’s (om het voorgaande puntje te compenseren): Het verborgen weefsel – Stefan Hertmans
  3. Een boek geschreven door meerdere auteurs: Harry Potter en het vervloekte kind – J.K. Rowling, Jack Thorne & John Tiffany
  4. Een boek geschreven door iemand die jonger is dan jou: De kinderen van Calais – Lara Taveirne
  5. Een waarvan er wereldwijd minstens 100.000 exemplaren werden verkocht: Harry Potter en de orde van de feniks – J.K. Rowling
  6. Een self published boek (een boek dat niet werd uitgegeven bij een grote uitgeverij, maar zelf door de auteur werd uitgegeven. Ik heb nooit gezegd dat deze challenge makkelijk ging zijn. 😉 ): De verwarde cavia – Paulien Cornelisse
  7. Een boek gepubliceerd in 2017: Peachez, een romance – Ilja L. Pfeijffer
  8. Een boek geschreven door een celebrity (filmster, muzikant,…)
  9. Een boek met een titel die meer dan vier woorden telt (want er gaat niets boven een boek met een lange titel): Zeik en de moord op de poetsvrouw van Hugo Claus – Herman Brusselmans
  10. Een boek met een titel die bestaat uit één woord: Wil – Jeroen Olyslaegers
  11. Een boek met een kleur in de titel: Blauwvos – Sjón
  12. Een boek met een nummer in de titel
  13. Een boek met een illustratie op de cover: Harry Potter en de relieken van de dood – J.K. Rowling
  14. Een non-fictie boek: Bullet Journal, een handleiding – Kelly Deriemaeker
  15. Een boek over boeken of waarin boeken een belangrijke rol spelen: De man die werk vond – Herman Brusselmans
  16. Een boek over reizen of waarin een reis een belangrijke rol speelt (roadtrip, wandeltocht,…): De bekeerlinge – Stefan Hertmans
  17. Een boek over muziek of waarin muziek een belangrijke rol speelt: De dollartekens in de ogen van Moeder Theresa – Herman Brusselmans
  18. Een boek waarin één van de seizoenen centraal staat
  19. Een boek waarin meerdere generaties van één familie aan bod komen: wat vooraf ging – Diane Broeckhoven
  20. Een boek gepubliceerd voor je geboren werd
  21. Een boek dat je al een keertje las: Harry Potter & the Philosopher’s Stone – J.K. Rowling
  22. Een ver-van-je-bed-boek oftewel een boek dat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt: Lichtjaren – James Salter
  23. Een boek dat zich afspeelt in een land waar je al een keertje op reis bent geweest: Harry Potter & the prisoner of Azkaban – J.K. Rowling
  24. Een boek uit de bibliotheek: De fouten – Herman Brusselmans
  25. Een boek dat je leende van een vriend(in) of een mede Verbeelding Book Club lid: Harry Potter en de Vuurbreker – J.K. Rowling
  26. Een boek met een vleugje magie erin (full on fantasy of magisch realisme): Harry Potter en de gevange van Azkaban – J.K. Rowling
  27. Een boek dat je ooit op school moest lezen om te zien wat je er nu van denkt of om het eindelijk te lezen omdat je het toen niet las: Oorlogswinter – Jan Terlouw
  28. Een boek dat iedereen en z’n moeder al heeft gelezen, behalve jij: Harry Potter en de halfbloed prins – J.K. Rowling
  29. Een boek dat in ergens ter wereld op de verbannen lijst staat: Harry Potter & the Chamber of Secrets – J.K. Rowling
  30. Een eerste deel in een reeks: Het spel der tronen – George R.R. Martin
9 gedachten over “Uitgelezen in oktober – Verbeelding Bookchallenge

Geef een reactie

