Hoe mijn 9 dagen verlof verlopen zijn…

Ondertussen ben ik al weer twee dagen aan het werk. Maar ik wil toch nog verslag uitbrengen hoe mijn Staycation (zoals ze dat tegenwoordig noemen) uiteindelijk geweest is. Ik heb er zeker en vast van genoten. Rustdagen werden afgewisseld met sociale activiteiten.

Mijn verlof startte de zondag omdat ik de zaterdag op de Gentse feesten moest werken. Hoe zeer ik ook baal van de Gentse Feesten als ik het dan zie, wil ik er toch eens rondlopen. Ik vind het ook fijn om oude bekenden tegen het lijf te lopen. Op zaterdag smste ik met een vriendin om de zondag even naar de Gentse feesten te gaan. Er was niks bijzonders op het programma en liepen eerst wat doelloos rond tussen vlasmarkt en baudelopark (de places-to-be als je het mij vraagt). Uiteindelijk besloten we wat te gaan drinken in café Den Turk en hebben we heel wat kunnen bijkletsen. Het was gezellig.

Op dinsdag had ik afgesproken met een andere vriendin. Ik bezocht haar nieuwe appartement en we hebben in de tuin gezellig een theetje gedronken en wat kersen gegeten. De tijd vloog voorbij.

De woensdag had ik afgesproken met de vrienden van de hondenschool. Dit doen we maandelijks. Het zijn altijd leuke momenten. We gingen eerst wandelen in het Wijnendaele bos te Ichtegem, uiteraard met onze hondjes mee. ’s Avonds gingen we eten bij Water en Vuur in Diksmuide. Mijn favoriete restaurant, ze hebben er heel veel vegetarische en veganistische gerechten, maar ook vis en vlees. Ik vind hun salades een absolute aanrader. Normaal eet ik een salade oesterzwammen maar nu koos ik voor salade met gebakken seitan, avocado en cashewnoten, yum!


Op donderdag ging ik met een vriendin naar de Frietketel in Gent. Dé beste frituur van Gent en ze hebben er vegetarisch stoverijsaus!! En ik kreeg van mijn vriendin een Harry Potter-souvenir uit Londen! *blij*


De zaterdag kwam mijn moeder langs. En ’s Avonds had ik afgesproken met een kameraad om naar Vive la Fête! te gaan in Sint-Denijs-Westrem. Zoals altijd was het een feestje.


Hoe was jullie verlof?

19 gedachten over “Hoe mijn 9 dagen verlof verlopen zijn…

  1. Lize

    Dat klinkt als een geslaagde vakantie!
    Ik ben 2 dagen naar zee geweest: dinsdag naar mijn peter en eerst Chinees gaan eten en nadien naar het cartoonfestival in Knokke-Heist en woensdag mijn mama en haar vriend gezien: eerst van Bredene naar het centrum van De Haan gewandeld en nadien gaan shoppen in Oostende. Het was maar kort maar wel heel gezellig.

    Like

  2. zwartraafje

    Leuk dat je nog een aantal toffe afspraakjes hebt kunnen plannen tijdens je thuisblijf-vakantie. Wil je geloven dat ik nog nooit naar de Gentse Feesten ben geweest. Ik hoor er steeds positieve verhalen over maar ben er zelf nog nooit naartoe gegaan.

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde

    Die travel pass holder echt iets voor jou hé 😉 . Ik vind die houtsculptuur ook heel mooi en onthoud hieruit graag de beste frituur uit Gent :-). Ik geniet van snipperdagen zo af en toe. En houd me veelal bezig off line (handlettering/BuJo…). Voelt goed.

    Like

Geef een reactie

