Vakantie ~ dubbel

Ik heb 9 dagen verlof, beginnend vanaf zondag 23 juli tot en met 31 juli 2017. Ik wou geen drie weken aan een stuk nemen omdat ik geen zin heb om in mijn eentje thuis te zitten. Want afspreken met mensen is moeilijker dan gedacht. Vaak moeten ze werken of ze zijn op reis.

Tijdens de drukke werkmaanden mei, juni, juli hunker ik naar een weekje gewoon niks doen, zonder plannen en veel lezen. Dan wil ik gewoon rust. Maar nu mijn verlof begint, baal ik dat ik niks of niet veel te doen heb. Ik heb er een dubbel gevoel bij.

Een vriendin en ik gingen eerst een 5-tal dagen naar de Ardennen gaan kamperen. Maar aangezien ze maar 20 graden en regen voorspellen hebben we dat reisje geannuleerd. Kamperen vind ik leuk maar alleen als het Γ©cht mooi en warm weer is. Zeker met 5 honden :p

Gisteren zag ik op tegen een weekje zonder plannen, dus heb ik wat smsjes rond gestuurd naar vriendinnen. Ondertussen heb ik al 3 tot 4 afspraakjes voor volgende week. En voor de rest ga ik wat werken in de tuin en wat opruimen.

Hebben jullie al vakantieplannen gemaakt? Of iemand die iets leuks wil doen samen?Β 

19 gedachten over “Vakantie ~ dubbel

  1. Samaja

    Ik heb wel drie weken verlof eind augustus en heb wel een beetje schrik dat ik gewoon drie weken thuis ga zitten piekeren. Dus ben ik al allerlei voornemens aan het maken, zoals de slaapkamers schilderen en de nodige plannen maken voor een tuinhuis of garage. Zo houden we ons wel bezig :-). Geniet van je weekje rust!

    Liked by 1 persoon

  2. Evi

    Hier is het alweer de laatste week vakantie. Vorige week trokken we erop uit met Tuur en ook deze week staan heel wat daguitstapjes op de planning, naast eindelijk werk maken van een aantal lastige klusjes die anders veel te vaak worden uitgesteld πŸ™‚

    Like

  3. fiekefatjerietjes

    Hopelijk heb je al enkele leuke plannen kunnen maken ondertussen?
    wij zijn vorige week op reis geweest naar Nederland, en deze week ben ik nog een weekje thuis met onze dochter. Dan zit het er al weer op, helaas! Het zal weer aanpassen zijn om terug in het werkritme te komen…

    Like

  4. Cup of Lisa

    Ik begrijp je gevoel helemaal! Zelf probeer ik mij lekker te verdiepen in een goed boek, spannende serie of andere hobby’s. Kleuren voor volwassenen is misschien iets om te gaan doen? Daar word ik heel relaxed van! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. zwartraafje

    Doordat ik niet kan gaan werken heb ik in theorie altijd vakantie alleen voelt het zo niet echt aan. Deze zomer hebben we tot nu toe geen plannen om weg te gaan maar toch is dat doorgaans het moment waarop ik een echt vakantiegevoel heb. Het hoeft niet ver te zijn hoor. Eventjes naar de zee, Centerparcs of een bos en ik vind het meteen veel makkelijker om me te ontspannen. Wat ik wel af en toe doe is afspreken met vriendinnen/nichtjes/schoonzussen of een kort fietstochtje met de echtgenoot (lang leve de elektrische fiets!). Die zaken vind ik ook heel ontspannend en leuk.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

