Hondenpraat #10

We hebben weer een verzameling uitspraken van de afgelopen maanden.

  • meisje tegen haar moeder: dat zijn drie dezelfde rassen, dat zie je zo. Fout meisje dat zijn 3 verschillende rassen, verschillende zeg ik u!
  • buurman: ah weer op stap met uwe drieling
  • een man op de parking: wat een elegantie, een finesse zonder bravure. Zoals op de schilderijen van de koningen. Zeer mooi, prachtig! Hoe komt het dat je daar oog voor hebt? Zeker die middelste met haar gevlamde vlekken (Hij heeft het op Mati, de galgo). Ik ben binnenhuisarchitect en elegantie valt mij direct op. Dat kleintje is ook prachtig, net een paardje en die oogjes en oortjes. Je loopt hier zeker met een fortuin rond?
  • Is dat een gezinnetje?
  • Man tegen zijn vrouw: zo’n mooie oogjes (hij heeft het over Nyrah), dat is een whippetje (fout meneer)
  • Kijk dat kleintje meelopen
  • Een fietser stopt en zegt: ik moet altijd zo kijken naar uw hondjes, zo’n mooie honden. Dat zijn windhonden zeker? Die staat wat steviger (ze heeft het over Tiqi). Ik vertel haar dat ze durven blaffen en trekken naar andere honden en dat ik schrik heb dat mensen vinden dat ze agressief zijn, waarop ze zegt: oh dat zijn mensen die niet van honden houden.
  • Een moeder op wandel met haar drie kindjes: ook op wandel met je drie kindjes? (hoera voor deze mama)
  • Mensen in de buurt tegen elkaar: ah kijk daar die windhondjes weer, alle dagen! 🙂
  • Wat voor een ras is dat? Dat zie je niet veel, zo’n lange poten. Zijn ze aanhankelijk? Ik zeg dat ze rustig zijn als ze gewandeld hebben, waarop hij zegt: ja, met iedere hond moet je wandelen.
  • Dat zijn mooie honden, nondedju!
  • Ik sta te babbelen met een man in de straat en vertel hoe oud ze allemaal zijn, de oudste heeft streepjes in haar vacht: krijgen ze strepen naarmate ze ouder worden? Ah dat zijn jachthonden, dat eet nog veel verzeker?

11 gedachten over “Hondenpraat #10

  1. zwartraafje

    Wat grappig dat je er zo vaak wordt op aangesproken. Ik heb jarenlang een panische angst voor honden en katten gehad. De laatste jaren is dat gelukkig helemaal veranderd. Ok, ik durf nog niet meteen een hond in huis halen – al komt dat vooral doordat ik niet altijd in staat ben om met dat beestje te gaan wandelen én dat is uiteraard wel de bedoeling. Ook het extra kuiswerk zou een fysieke belasting zijn. Waar ik vroeger zonder kijken op straat sprong zodra er een hond verscheen heb ik nu net de neiging om die beestjes te willen knuffelen.

    Liked by 1 persoon

  2. mimamandy

    Wat grappig dat je zo vaak wordt aangesproken. Vooral de uitspraak: ook aan de wandel met de 3 kindjes vind ik leuk! Wij hebben een akita. Toen Chiko nog een puppy was moest ik soms wel 3 keer per wandeling antwoord geven op de vraag of het de hond was uit de film Hatchi. Nu kennen ze hem wel een beetje in de buurt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

