Zomers weertje

Over het weer ga ik niet snel klagen maar nu ga ik het toch doen. Deze zomerse temperaturen vind ik er toch wat over. Op zich hou ik van zomers en warm weer maar niet als je je fris gewassen hebt en na het afdrogen al weer staat te zweten. Je komt een uur later toe op het werk en eigenlijk zou je al weer verse kledij willen aan trekken. Gisteren had ik zelfs verse kledij mee naar het werk en bij aankomst heb ik andere kleren aangedaan. Gelukkig is het goed fris op mijn bureau.

Ik zit in met mijn oude dieren. Mati is ondertussen 11,5 jaar en ze ligt bijna constant te hijgen. Ze heeft het duidelijk te warm. Er is een koelhalsband- en ligmat op komst. Windhonden zijn echte zetelhonden maar nu verkiest ze de koude, harde vloer om op te liggen. De andere twee honden willen nog steeds in hun slaapzakje of onder een dekentje 😀 Pebbles, de kat van 15 jaar, ligt een hele dag op hetzelfde plekje te slapen.

Ook de plantjes in mijn tuin en het gras zien af. Het mag eens goed regenen van mijn part. En geen twee minuten zoals vandaag én ook liefst niet als ik net naar mijn tram ga, zoals vandaag. Al vond ik het best nog verfrissend. Ik heb een bakje met water in de tuin gezet voor de vogeltjes. Moeder natuur ziet af.

’s Avonds geniet ik van het buiten zitten met een boek en glas amandelmelk. Er werden dus weinig blogs gelezen en ook het bloggen zelf staat op een laag, zomers pitje.

Wat vinden jullie van deze tropische temperaturen?

24 gedachten over “Zomers weertje

  1. leegschrift

    Ik was buiten vanmiddag en ik krijg me toch een onweer op me lieve hoofdje. En een emmers water kwamen er van boven. Tjonge zeg. Voor mij mag het wat koeler ja. Ik hoef geen barbecuehuidje. En de computer daar is het helemaal geen weer voor. Hopelijk is het snel koeler voor de dieren.

    Liked by 1 persoon

  2. Mel

    Ik loop al een week te klagen! Voor mij is 20-22°C ideaal, dit is afzien. Onze kat heeft een dikke pluizige vacht, ik zit er mee dat ze als binnenhuiskat geen verkoeling heeft van wind… Ik heb haar de voorbije dagen enkele keren een lauwe douche gegeven en daar reageert ze niet slecht op. Nadien lijkt ze meer energie te hebben, ik denk dat het haar deugd doet. Ofwel is ze energieker omdat ze lastig is dat ik haar nat gemaakt heb, dat kan ook haha 🙂
    Wel tof die koelband en ligmat! Die hondjes van jou worden goed gesoigneerd 😉

    Liked by 1 persoon

      1. Mel

        Ze doet er helemaal niet moeilijk over, maar ze werd door haar vorige baasjes regelmatig gewassen. Anders zou ik het nooit proberen om een kat nat te maken ^^

        Liked by 1 persoon

      2. Mel

        Onder de douche?! Haha, dat heb ik nog nooit gehoord. Wel leuk denk ik, zo’n douchegezelschap 🙂
        Ja, ze is een exotic blue tabby. Ze deed vroeger mee aan shows en ze werd gebruikt om te kweken. Maar ze deed het niet goed als mama en zo kwam ze bij ons terecht. Hier wordt ze niet gewassen en tentoongesteld, is ze gesteriliseerd en binnenkort krijgt ze een tuintje en een buitenleven. Ik kijk er enorm naar uit om haar voor het eerst buiten te laten!!

        Liked by 1 persoon

      3. loesjezaakjes Berichtauteur

        Maine Coons doen dat sowieso graag maar die kat was een gewone tricolor kat.
        Heerlijk, gelukkig kan ze nu gewoon kat zijn. mijn katten komen ook weinig buiten, ze zijn te bang.

        Like

      4. Mel

        Elke kat heeft een ander karakter en andere noden natuurlijk. Als baasje is het de kunst om daar op in te spelen 🙂 We zullen zien hoe ze reageert, ze is nogal schrikkerig maar ook nieuwsgierig, dus ik ben benieuwd hoe ze reageert op het buitenleven 🙂 PS. Het is hier intussen “lekker koel” (lees: afgekoeld tot 26°C in huis) – JOEPIE!

        Liked by 1 persoon

  3. Lize

    Ik vind het ook te warm en mijn poezen ook. Ze weten precies niet hoe of waar ze moeten gaan liggen. Om de paar minuten proberen ze een ander stukje vloer uit. Ik woon op het 3de verdiep in een appartement dus het is hier best wel warm.

    Liked by 1 persoon

  4. Kris10

    Onze poes heeft er precies geen last van. Ze slaapt net zoveel als anders :p Zoveel mogelijk maw … Ik functioneer niet bij temperaturen hoger dan 25°. Van mij mag het nu even stoppen met de hitte.

    Liked by 1 persoon

  5. fiekefatjerietjes

    Ik vind het er ook over! Het duurt te lang… Kasper (de kat) lijkt er geen last van te hebben, maar wij zelf wel, onze moestuin en andere plantjes ook, en Juliette zweet zich ook te pletter… Ik ben dus heel erg blij dat het vandaag wat frisser is!

    Liked by 1 persoon

  6. Hilde

    Die zengende hitte zoals we die de laatste dagen gekend hebben, Sofie, was voor mij ook echt wel tè (maar klagen mag volgens sommigen niet hé 😉 ). Toen ik donderdag vertrok op het werk en ik dikke druppels regen voelde, was ik echt waar opgelucht. Zowel mens, dier als natuur hebben hoge nood aan minder stof (ozon) en meer zuurstof in de lucht op tijd en stond. Ik deel met andere woorden jouw mening heel overtuigd. Vandaag laat ik de koele wind hier graag binnen ;-).

    Liked by 1 persoon

  7. Leen

    Ik ben geen fan van temperaturen boven de 26 graden… Een herfstkindje, hierzo! Tenzij ik de ganse dag op een terras onder een parasol mag luieriken. Dan misschien.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

