Naar de Cinema

Het was een tijdje geleden en ik had nog eens zin om naar de film te gaan. Ik had een paar weken geleden afgesproken met een vriendin om naar de cinema te gaan. Ik ben in een periode waarin ik graag films kijk. En eerlijk gezegd bekijk ik liefst een film op groot scherm.

Na wat over en weer ge-sms besloten we om naar The Zookeeper’s Wife te gaan kijken. Het verhaal is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De Zoo in Warschau wordt tijdens de tweede wereldoorlog door Duiters omgebouwd tot een kwekerij voor oerossen. De eigenares van Zoo brengt er Joden onder.

Ik vond het een prachtig en aangrijpend verhaal. Ik heb meerder keren zitten huilen. Ik snap niet dat mensen elkaar zo’n gruwelijke dingen kunnen aandoen. De hoofdrolspeelster zei dat ze meer vertrouwen heeft in dieren dan in mensen, wat ik zeer herkenbaar vond.

We bekeken de film in de Studio Skoop in Gent en ik moet zeggen, ik moet daar meer gaan. Het is er veel rustiger en aangenamer dan in de Kinepolis. De kwaliteit is misschien minder maar dat vind ik net gezelliger. En het geluid staat er niet zo hard.

Welke film zagen jullie het laatst in de cinema?

11 gedachten over “Naar de Cinema

  1. Mel

    Ik denk dat ik ook traantjes zou laten bij die film! Zo’n vertrouwen in dieren heb ik ook 🙂 Ik ga niet vaak naar de cinema omdat ik dat niet fijn vind, ik kan dan ook niet zeggen wanneer ik voor het laatste geweest ben of wat ik toen zag. Maar Studio Skoop en Sfinx hebben steeds mijn voorkeur!

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja

    Ik ken de film niet, maar het lijkt me wel wat. Ik vind de cinema vaak te duur, dus ga ik enkel naar echt spectaculaire films kijken. Nochtans zijn alle films beter op het grote doek. Als het goedkoper was, ging ik veel vaker.

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde

    Ok even te snel op de enter toets gedrukt. Tweede poging. Naar de cinema ga ik liever in de winter, in de zomermaanden doe ik liever iets buiten. Deze film spreekt me in elk geval aan. Denk dat ik dan ook wel een (of meerdere) zakdoek(en) zal nodig hebben als ik het hier zo lees. Men zegt niet voor niets Mens-dom en Dieren-rijk…

    Liked by 1 persoon

      1. Hilde

        Grappig. Ik ga ook niet zo vaak naar de cinema eigenlijk. Tegenwoordig kan je die al heel snel huren al is het effect op zo’n groot scherm natuurlijk niet te vergelijken ;-).

        Like

  4. Sheila

    Deze film lijkt me heel erg mooi en ontroerend. Door dit soort mensen, weet ik ook zeker dat liefde altijd zal overwinnen in de tijden van aanslagen. Ik heb van de week Wonder Woman gezien. Ik wilde naar de bioscoop met mijn man en we konden oppas regelen, die op een bepaalde tijd weer weg moest. Deze film was de enige die uitkwam qua tijd. Was een vermakelijke film, maar geen topper ofzo.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

