Update: vetbollen

De volgende dag was Tiqi steeds aan zijn wonden op zijn billen aan het likken. Na een paar uur waren er al een paar draadjes verdwenen. Op woensdag waren het tweede gapende wonden. Ik zag het niet zitten om weer een uur te rijden naar de dierenarts (vertrouwen bij een dierenarts is voor mij belangrijk dus rijd ik graag een uur naar een dierenarts die ik vertrouw en ondertussen al 15 jaar ga), dus ik stuurde een foto van de wonde met de vraag of het zo zou genezen. Dat kon maar het zou langer duren en hij mocht er niet meer aan likken.

Tiqi droeg al een t-shirt om de voorste wondes te beschermen maar zijn billen waren niet beschermd. Ik ging in de Action een goedkope kinderbroek met aantrekkoord kopen. Maar die kon ik niet ver genoeg over zijn rug doen waardoor die dus onmiddellijk weer uit was. Toen kwam ik op het idee om een t-shirt ook over zijn achterste te doen met daarbovenop een jasje zodat de t-shirts niet weg kunnen.

Omdat het nogal een gedoe is, stuurde ik naar de dierenarts om toch een kraag te gaan halen om rond zijn hoofd te doen. De vrijdag ging ik vlug langs bij de dierenarts om een kraag te passen. Want door hun lange neus en nek kunnen ze vaak nog aan de wonden.

De dierenarts zei dat er toch nietjes in moesten. Bovendien moet hij antibiotica nemen. Maar hij mag er niet meer aan likken, bovendien mag hij de nietjes niet inslikken. ’s Avonds deed ik hem die kraag aan, mijn moederhart brak maar ik moest hard zijn. Na een poosje slaagde hij er in om die kraag zelf uit te doen.

Dus nu is hij terug ingepakt met 2 t-shirts en een hondenjasje. Het is een gedoe omdat alles altijd uit moet als hij naar buiten gaat, want hij plast anders gewoon in de t-shirts. En dan weer alles aan als hij binnen komt want anders likt hij er aan.


Het labo vond niks in Mati haar stoelgang. Er zit ondertussen geen slijm meer in maar vandaag had ze weer last van diarree. Hopelijk gaat het van zelf over.

10 gedachten over “Update: vetbollen

  1. Josie

    Lekker ingepakt bij het warm weertje vandaag 😉
    De arme sukkel. Figo is ook zo. Om gek te worden he. Het kleinste wondje ontsteekt elke keer maar opnieuw en duurt een maand om te genezen omdat meneer er ook niet kan afblijven. Al allerlei constructies gemaakt met verband en pleisters. En dat waren dan relatief kleine dingen. Arme Tiqi! Gelukkig wel redelijk goed nieuws voor Mati.

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde

    Ik heb zo te doen met Tiqi (die ik al eens in het echt mocht ontmoeten samen met je twee andere honden 🙂 ). En zeker nu, met deze warmte en die jas aan :-(. Hopelijk is het intussen al beter met die wonden die hopelijk goed aan het genezen zijn. En zo ook met Mati. Jij bent duidelijk een echte dierenvriend, ik bewonder jouw bekommernis en geduld.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

