Voorliefde voor de Bad Guy

Spoiler-alert!

Wanneer het over sprookjes en fantasy gaat, heb ik vaak een voorliefde voor de slechterik. Geen idee hoe dat komt. Bij realistische verhaallijnen heb ik dat dan weer niet.

Al van toen ik heel klein was, was ik al voor de slechterik. Toen ik 3 jaar oud was, had ik een knuffel van Gargamel en had ik zijn kant gekozen. Volgens mijn moeder zei ik steeds: ‘komaan, pak die stomme smurfen’ wanneer ik naar de Smurfen zat te kijken.

Bij de Harry Potters vond ik het super dat Snape Dumbledore (Perkamentus) vermoord had en dat Snape dan toch bij de dooddoeners (deatheaters) was. Ik vond het einde dan ook wat ontgoochelend want blijkbaar was Snape een spion bij de dooddoeners en heeft hij de hele tijd Harry Potter beschermd. Ook al haatte hij Harry Potter.
Mijn andere twee favorieten zijn Lucius Malfoy en Draco Malfoy, beide dooddoeners.

Bij Batman is the Joker mijn favoriet.

Bij sprookjes en fantasy hou ik ook niet van een happy end.

Zijn jullie voor de goeie of voor de slechterik?

10 gedachten over “Voorliefde voor de Bad Guy

Geef een reactie

