De mooiste plek op aarde (39/40)

Home & Away: waar ter wereld heb jij je hart verloren en waarom net daar?

Op reis ben ik al veel mooie plekken tegengekomen. Zuid-Frankrijk was heel mooi, Parijs, Londen, Denemarken, Wenen, Nederland,… maar het allermooiste vond ik La Palma. Eén van de Canarische eilanden.

Waarom net dat eiland? Tenerife en Fuerteventura vind ik te dor, droog en ééntonig. Naar het schijnt zou Tenerife groener zijn in het noorden maar daar was ik ben ik nog nooit geweest. La Palma is groener, ik hou enorm van groen en natuur. Ik was zo blij om bomen te zien toen ik terugkwam van mijn emigratie naar Fuerteventura.

IMG_7678

Een andere reden is dat ze daar podenco’s hebben. La Gomera is ook groen maar daar was geen podenco te bespeuren. Voor de leken: podenco’s zijn Spaanse jachthonden. Tiqi is een podenco die afkomstig is van La Palma.

Bovendien hebben ze daar archeologische vondsten van in de prehistorie. Iets dat me zeer erg interesseert.

IMG_7696

Het is er niet zo toeristisch en je kunt er zeer rustig logeren. Dat eiland heeft zowat alles wat ik leuk vind.

Wat vinden jullie de mooiste plek op aarde?

14 gedachten over “De mooiste plek op aarde (39/40)

  1. Mel

    Wauw, dat ziet er inderdaad erg mooi uit! Het mooiste plekje waar ik ooit was is Karijini National Park in Australië. Met meer bepaald Kermit’s Pool, waar manlief en ik ons verloofden 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ingrid Pollet

    mijn mooiste plekje ooit geweest is Similan eilanden Thailand . Parelwitte poederstranden , rotsformaties waar je dieren in herkent ….. reuzenvleermuizen 🙂 maar bovenal was er het mooiste onderwaterlandschap tot nu toe ooit gezien …… één enorme koraalpilaar blijft voor eeuwig en altijd op mijn netvlies en in mijn herinneringen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Josie

    La Palma klinkt eigenlijk wel goed, moet ik onthouden!
    Ik kan moeilijk 1 plekje uitkiezen, er zijn er zo ontzettend veel, kan er op elke reis wel enkele verzinnen. Ik hield erg van Savannah in North Carolina; oude huizen, parken vol met oude eikebomen, die zuiderse sfeer die daar heerst, zalig. New York is ook een magische plek. Een mooie plek heeft voor mij zon, geschiedenis en cultuur in elk geval.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

