Wie het kleine niet eert… (37/40)

Voor de wereldverbeteraars: welk klein gebaar wordt doorgaans onderschat?

Hiervoor kan ik veel dingen bedenken. Hier een klein lijstje maar het zijn er vast veel meer. Mijn top 3:

  1. Glimlachen of goedendag zeggen tegen wildvreemden die je tegenkomt langs straat. Ik doe het regelmatig en het kost geen geld.
  2. Geld geven aan een bedelaar. Telkens als ik naar de Origin’o ga, geef ik de bedelaar een halve euro. Dat is maximum 2 euro per maand en dat kan er wel vanaf. Hij is altijd zeer dankbaar en blij, ook al geef je maar 20 cent.
  3. Iemand voor laten aan de kassa. Zelf vind ik het zo hatelijk dat er iemand voor mij staat met een volle kar en dan met klein geld betaalt terwijl ik maar 1 of 2 stuks mee heb. Als ik het omgekeerde voor heb, zal ik die 9/10 voor laten. En mijn kar is nooit vol 😀 Ik heb maximum 20 stuks mee als ik naar de supermarkt ga.

Wat doen jullie regelmatig als goeie daad?

 

10 gedachten over “Wie het kleine niet eert… (37/40)

  1. Mel

    Oh nummerke 3, daar kan ik mij zo in opjagen als ik met 2 items aan de kassa sta en de persoon voor mij begint doodleuk een uitpuilende kar uit te laden. Erg genoeg is het vaak de kassierster die tegen de persoon zegt ‘Ik zal haar snel voornemen want ze heeft maar 2 dingen bij’. Ik vind dat echt niet oké en laat ALTIJD iemand met een paar items voor!

    Liked by 1 persoon

  2. Evi

    Vriendelijk zijn, ’s ochtends goeiemorgen zeggen, vragen aan iemand hoe het gaat en oprecht interesse tonen … Ik schreef er onlangs een stukje over want als we dat met zijn allen zouden doen en bijvoorbeeld inderdaad ook tegen wildvreemden dan zou de wereld al een pak aangenamer zijn 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. pizzapartyfridaynight

    Hihi, is dat met een reden dat je altijd maar max. 20 stuks in je kar hebt liggen? Geld geven aan een bedelaar, dat doe ik niet vaak, moet ik eerlijk zeggen. Een goedendag zeggen tegen (onbekende) voorbijgangers, ook niet zo heeeel vaak, tenzij zij het als eerste zeggen 😬 Mensen voorlaten in de rij als zij weinig bij hebben (en ik heb het gezien, want ik merk het niet altijd op!) doe ik wél 😄

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

