Bekende Vlaming (31/40)

De diepste krochten van je ziel: Zou je graag bekend zijn? Op welke manier zou je graag bekend worden? Wat zou je doen met je bekendheid?

Vroeger wou ik graag bekend worden, maar dan zodanig bekend dat ik ook eeuwen later nog geprezen wordt. Niet dat ik ijdel ben, integendeel, maar ik zag het als een bron van wijsheid, een legende. Mensen zoals Plato, Aristoteles, Einstein, Jeanne d’Arc,…

Als ik nu bekend zou zijn, dan zou ik het liefst een actrice zijn. Ook al zou ik graag kunnen zingen en een rockster zijn. Acteren lijkt me leuk om te doen. En dan zou ik liefst de slechterik spelen.

Maar zou ik het nu nog willen? Het antwoord is nee. Ik zou er niet mee kunnen omgaan dat ik om de haverklap lastig gevallen wordt door mensen die op de foto willen of een handtekening willen of mensen die een small-talk-praatje komen slaan. Het allerergste zou ik de roddels vinden. Ik vind het nu al heel moeilijk om om te gaan met wat mensen eventueel van me zouden kunnen vinden. En ik zou het al helemaal moeilijk hebben met wat de media uitvergroot. Of als ze leugens verspreiden. Vreselijk!

Zouden jullie graag een BV zijn?

 

 

15 gedachten over “Bekende Vlaming (31/40)

  1. fiekefatjerietjes

    Brr, nee! Ik sta niet graag in de belangstelling, maar ben nu toch een heel klein beetje bekend door te bloggen. Het idee dat veel mensen mij kennen, zonder dat ik hen ken, vind ik al een beetje vreemd. Onlangs werd ik ook gecontacteerd voor ‘Komen Eten’, maar op tv komen, dat ga ik niet snel doen ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

    1. Le petit requin

      ’t Is dat het zo’n uitlach-tv is, want anders zou het nog wel een goede manier zijn om de blije veggie boodschap te verspreiden. Met vb. Silke, Kelly, Dorien (Knockaert) en gij, ik zou daar graag naar kijken dan, want dat zou dan veggie รฉn happy zijn ๐Ÿ™‚

      Liked by 2 people

  2. greet

    Ik zou ook niet bekend willen zijn. Dat iedereen in de gaten houdt wat je koopt in de supermarkt, met wie je waar was, wat je aanhad en of je niet arrogant geworden bent als je eens geen goeiemorgen hebt gezegd.. ik mag er niet aan denken. Leve de anonimiteit!

    Liked by 1 persoon

  3. Le petit requin

    Een BV ofzo heb ik nooit willen worden, maar zo inderdaad, zo wijs en slim zijn dat mensen eeuwen later nog over je spreken, dat leek mij ook wel tof vroeger ๐Ÿ™‚ Ale, nu misschien nog, maar de realiteit is nu eenmaal anders ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

