Wat ik vroeger worden wou… (24/40)

Kathleen bezorgde ons (ons zijn degene die meedoen aan de 40-dagen-bloggen-challenge) deze week nog wat inspiratie om de moed niet te verliezen. We kregen maar liefst 130 suggesties/vragen/… om over te bloggen. Waarvoor dank!

Over jou: Wat wou je worden toen je klein was?

Vraag me niet hoe ik er bij kwam, maar ik wou overtuigd Eskimo worden. Het was in het eerste leerjaar en iedereen die vroeg wat ik graag wou worden, kreeg steevast het antwoord ‘Eskimo’. Volgens mij heb ik teveel naar Seabert gekeken of zo, anders kan ik er geen verklaring voor vinden. We moesten in dat eerste leerjaar een popje maken en we mochten kiezen uit: Indiaan, Neger, Eskimo, Chinees of Blank. Ik was de enige die een Eskimo gekozen had.

Later in het lager had ik precies door dat ze een beroep bedoelden als er gevraagd waar ‘wat wil je later worden?’. Iedereen wou juffrouw of verpleegster worden. Maar toen was dat architect of archeoloog bij mij. Archeoloog leunt het meest aan bij mijn interesse nu, ik hou enorm van geschiedenis.

Ten tijde van Jurassic Parc wild ik uiteraard Paleontoloog worden en ik kende heel wat dinosaurussen en had een hele verzameling. Voor mij geen barbies en poppen.

In het middelbaar wist ik het totaal niet en ik heb dan na mijn middelbaar de verkeerde keuze gemaakt door sociaal werk te kiezen.

Wat wilden jullie worden?

 

 

14 gedachten over “Wat ik vroeger worden wou… (24/40)

  1. Samaja

    Apotheker :-). Toch ook niet doorsnee voor een kleine meid. Ik was vaak ziek en zag dus veel dokters en apotheken. Ik ben uiteindelijk toch een compleet andere richting ingeslaan. Mijn zus is nu wel apotheek, dat is een rare speling van het lot zeker?

    Liked by 1 persoon

  2. pizzapartyfridaynight

    Ik wilde altijd actrice, zangeres of prinses worden, maar die droom heb ik opgeborgen 🀣 Toen wilde ik kleuterjuf worden, maar na een tijdje toch ben ik toch voor leerkracht lager onderwijs gegaan. Na twee jaar te studeren bleek dat ook niets voor mij, en nu ben ik opvoedster bij personen met een handicap πŸ˜€ Iets waar ik vroeger de kriebels van kreeg πŸ˜…Raar hΓ¨, hoe mensen kunnen veranderen!

    Like

      1. Evi

        Beetje wel he πŸ™‚ Achteraf gezien ook we niet zo erg hoor, want ik denk niet dat ik het mentaal aan zou kunnen de hele dag zieke kleine kindjes zien.

        Liked by 1 persoon

  3. Le petit requin

    Zo schattig, Eskimo willen worden! Spreekt het je nu dan nog aan om vb. naar Groenland of Canada op reis te gaan, waar de Inuit wonen?
    En nu ik lees dat jij door Jurassic Parc paleontoloog wilde worden, vraag ik mij af of er veel mensen zouden zijn die effectief een beroep gekozen hebben waar ze door een film of boek van zijn beginnen dromen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

