Dat sleur ik elke dag mee #1 (21/40)

Overal heb ik mijn handtas en mijn rugzak bij me als ik op pad ga. Vandaag laat ik zien wat er gisteren in mijn handtas zat.


  • een boodschappenlijstje van een poosje geleden en twee stukjes afval van een pleister
  • een lintje van de opening van de bibliotheek de Krook
  • twee balpennen, want zie dat ik zonder balpen zou vallen of als er eentje leeg is, een reserve-balpen kan nooit geen kwaad. En het weegt geen kilo’s.
  • een maandverband, als je de pil niet neemt, kun je wel eens voor verrassingen staan als je mistelt hebt.
  • een klein portemonneetje gekregen van een collega
  • oordopjes, je weet nooit dat ik onverwachts op een concert beland
  • wasgel, altijd handig als je naar een vies toilet geweest bent en de lavabo’s al niet veel properder zijn, dan gebruik ik liever zo’n wasgel
  • een bonnetje van Schonbrünn in Wenen, dat kreeg als je iets dronk zodat je gratis naar de wc kon gaan, na meer dan een maand zit dat nog steeds in mijn handtas *bloos*
  • hondenpoepzakjes, als je dagelijks met honden wandelt, moet je voorzien zijn. Het is (dacht ik) zelfs wettelijk verplicht om er bij te hebben als je met een hond over straat loopt.
  • mijn sleutels van huis en auto, al ga ik wel eens de deur uit zonder sleutels en zonder gsm, iets met verstrooidheid en zo
  • een kleine deo van Rituals, je weet maar nooit, ik heb vroeger nog zweetangst gehad en dat zit er nog steeds in een beetje in.
  • mijn portefeuille van Emily the Strange, ze is versleten maar voorlopig blijf ik ze nog even meesleuren. Er ligt nochtans een mooie met een vosje klaar om te gebruiken.
  • een kaartje van de bioplanet om een klantenkaart aan te maken, ik heb het niet voor klantenkaart en dat zei ik ook maar hij zei dat het geen kaart was maar een online ding. Ik durfde dan niet nog eens nee zeggen dus zit het nog steeds in mijn handtas.
  • pc-banking-bakje of hoe heet zoiets?
  • mijn zonnebril
  • nog een portemonneetje met een stuk van 20 frank en ringen
  • mijn GSM maar daarmee nam ik de foto

Wat is jullie belangrijkste item in jullie handtas?

13 gedachten over “Dat sleur ik elke dag mee #1 (21/40)

  1. Sara (degroenekeuken)

    Hihi, ik heb ook altijd twee pennen in mijn handtas zitten 🙂 (alez, totebag eigenlijk)
    Deo, tampons, naamkaartjes, portemonnee + een kleintje met kleingeld… dat zit er altijd standaard in. Meestal ook nog een waterfles en een boek, afhankelijk van waar ik naartoe ga.

    Liked by 1 persoon

  2. misssexandthecity

    Ik heb tegenwoordig de gewoonte een kleine handtas te nemen ( een grote tas wordt gebruikt voor lunch en andere spullen ,alleen als ik ga werken) en mijn handtas bevat, sleutels+kastje garage, geldbeugel, pakje zakdoeken, phone, een lippenbalsem en 2 lipsticks ( don’t ask) en een balpen en mijn batches. Binnenkort wordt daar nog een zonnebril aan toegevoegd :-).

    Liked by 1 persoon

  3. Mel

    Oh wat een leuke kattenspullen heb je, om helemaal happy van te worden 🙂 Ik hou het bij het hoogstnoodzakelijke in en dan nog vind ik het te veel: portefeuille, gsm, sleutels, werkbadge, divacup, zakdoek, balpen, oortjes, herbruikbaar tasje en notitieboekje.

    Liked by 1 persoon

  4. Josie

    In mijn handtas zit weinig: mijn klantenkaarten, een pen, mijn portefeuille en gsm en vaak oude rekeningen en zo van die visitekaartjes van de restaurants waar ik recent ben geweest. En maandverband idd (tip om niet voor verrassingen te komen staan op dat vlak vind ik de app Clue trouwens).

    Liked by 1 persoon

  5. Pingback: Een kijkje in mijn tas | Fiekefatjerietjes

Geef een reactie

