De ideale man (15/40)

Er stond vandaag een artikel in de Knack over singles en dat mensen steeds kieskeuriger worden op vlak van hun partner. Dat artikel sprak me aan want ik herken me er in. Bovendien zijn singles zijn vaak bezig met hun carrière en drukke sociaal leven dat er geen plaats is voor een partner. Nu carrière maken is niet echt mijn ding maar ik ben wel gesteld op mijn vrijheid en me-time.

Het kan ook gelinkt worden aan de Millennia’s, mensen die na de jaren 80 geboren zijn. Volgens het artikel zijn die mensen opgevoed vanuit het IK-principe: ze moeten amper rekening houden met iemand en ze komen zelf op de eerste plaats. Individuele zelfontplooiing en vrijheid zijn heel belangrijk voor hen.

Wat ik heel belangrijk vind is mijn vrijheid en ik heb veel nood aan rust en stilte. En dus aan gewoon alleen zijn. Om die reden zou ik liever niet meer samenwonen met een man.

Mijn eisen:

  • geen kinderen hebben of willen
  • houden van huisdieren
  • min of meer dezelfde levensvisie
  • rock’n’roll-gehalte maar geen macho
  • intelligent
  • gevoel voor humor

Het uiterlijk speelt niet zo’n rol, denk ik. Als ik hem maar aantrekkelijk vind. Het karakter is voor mij veel belangrijker

Eigenlijk valt dat kieskeurig zijn nog mee, ik heb maar zes puntjes en hij moet zelfs geen vegetariër zijn.

Zijn jullie kieskeurig? En hoe is jullie ideale man of vrouw?

24 gedachten over “De ideale man (15/40)

  1. tinyblogt

    Haha, er staat hier bij mij een concept klaar over “de ideale man”, ik heb ooit een lijstje gemaakt, toen ik 18 was en ik heb dat nog steeds. Ik kwam aan bijna veertig puntjes… Wellicht post ik dat nog eens. 🙂

    Like

  2. Sabine

    Haha dat herken ik wel van single-vriendinnen 😛 Ik denk dat de basis tussen twee mensen vooral helemaal goed moet zijn. Ook al wil je beiden twee verschillende dingen of ben je verschillend, dan nog kan het juist heel goed gaan, als de basis goed is. Als je goed met elkaar kunt communiceren en samen tot een oplossing of keuze kunt komen gaat het denk al heel goed. Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die er wel moeten zijn, zoals dat je elkaar aantrekkelijk vindt en als de één heel graag kinderen wil en de ander helemaal niet kan dat ook wel een probleem zijn. Ik heb gemerkt dat uitdaging in een relatie ook goed werkt. Ik zat altijd in relaties waar we beiden min of meer hetzelfde wilden, maar dat werkte juist totaal niet. Nieuwe dingen proberen en open staan voor uitdagingen en avontuur (kan van alles zijn, misschien blijk je de vreemde hobby van je vriend wel geweldig te vinden) houdt het echt levendig en spannend, en zo kun je van elkaar leren.

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Het hoeft zeker geen kopie van mezelf e zijn. Integendeel. Ik heb ook gemerkt dat ik tegen alle verwachtingen in toch op een extravert kan verliefd worden bv. Ik hoef niet persé een partner, vind ik iemand het is goed, vind ik niemand, het is ook goed 🙂

      Liked by 1 persoon

  3. fiekefatjerietjes

    Ik las daar ooit een boek over, ‘De prins op het witte paard’, heel interessant!
    In de loop der jaren (en uit vorige relaties) leerde ik vooral wat ik niet (meer) wilde. Mijn man voldoet niet aan al mijn puntjes, maar aan de meeste wel 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Lize

    Ik herken wel veel in wat je schrijft. Ik ben te graag alleen denk ik en (daardoor?) al heel lang geen relatie meer gehad. Ik ben dan ook wel geboren in de jaren ’80 dus misschien heeft het daar toch mee te maken?

    Liked by 1 persoon

  5. JasMien

    ik ontdek nu pas wat single-zijn juist inhoudt, maar een ideale man, dat bestaat niet denk ik. wel moet hij ook van katten houden, en de kat van hem. Dat is voor mij al een belangrijke factor 🙂 verder: eerlijk, spontaan, …

    Liked by 1 persoon

  6. Josie

    Ik vind dat een heel bescheiden lijstje :-). Ik kan me ook in veel van die dingen terugvinden; dezelfde levensvisie, intelligentie en humor vind ik ook echt essentieel. Respect en eerlijkheid. Interessante post!

    Liked by 1 persoon

  7. Evi

    Ik vind dat jouw lijstje van eisen nog goed meevalt hoor! Ik heb er ooit ook eens eentje gemaakt en daar stonden heel wat andere dingen op 🙂 Het lief beantwoordt aan heel wat eisen maar zeker en vast niet alle (en ik denk dat het omgekeerd ook wel het geval is 😉 )

    Liked by 1 persoon

  8. misssexandthecity

    Ik vond de ideale man, die voldeed aan veel eisen. En ik heb ook veel nood aan stilte en rust en ik vind dat bij hem, hij is de enige die ik constant rond me kan verdragen en anders ga ik een toerke lopen of trek ik me terug op de yogamat in de slaapkamer, dat werkt perfect. En zo lang is jouw lijst niet…..de mijne was langer 🙂

    Liked by 1 persoon

      1. misssexandthecity

        Toen ik mijn huidig lief een tijdje kende, vroeg hij me naar wat ik zocht in een man en toen ik in de helft van mijn lijst was, zei hij, zoek niet verder ik voldoe aan al die eisen 🙂 en we zijn ondertussen 10j samen 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

