Hondenpraat #9 (14/40)

Het is een tijdje geleden, maar hier zijn we weer met de origineelste uitspraken.

  • Ik werd een hele tijd aangestaard. Ik zeg een paar keer ‘hallo’. Ze bleven maar kijken tot plots de man vroeg: ‘Zijn dat van die Slavische honden?’. Wat zijn Slavische honden? Iemand die me dat kan vertellen? 
  • ‘Oei, oei, een hele bende. Een groten, een kleintje en nog een groten. Wat voor soort is dat?’
  • Een groepje oudere mensen: ‘Drie honden’. ‘Trois Chiens’. Allemaal door elkaar tegen mij: ‘Van waar zijn ze?’ ‘Zo’n lange oren’ (Tiqi zijn oren staan rechtop) ‘Zijn die alle 3 van u?’ ‘Waar woont u?’ ‘Een soort hazewinden, Spaanse jachthonden’
  • ‘Oh zijn ze van Spanje? Je moet daar zeker veel mee gaan wandelen?’ Tegen zijn vrouw: ‘Zie je wel, het is niet zoals onze Flosj, die hele dagen in de zetel ligt’
  • Kindjes van de buren en het dochtertje van mijn nicht: ‘Paardjes?’
  • ‘Wow die heeft lange oren, dat heb ik nog nooit gezien. Is dat een kruising? Mijn Jack Russell zijn oren staan ook recht. Normaal hangen die oortjes. Amai, dat is al een oudje zeker (wijzend naar Mati). De mijne is 17 jaar en blind. Ik zou hem laten inslapen, maar ja.’
  • ‘Kijk naar dat kleintje, a zo’n schoontje’
  • ‘Zijn dat van die greyhounds?, het schijnt dat dat zo’n brave zijn’

5 gedachten over “Hondenpraat #9 (14/40)

  1. fotocox

    Slavische hinden verwijst waarschijnlijk naar de straathonden die daar worden opgepikt en in een asiel terecht komen. Die hebben vaak ook zo’n uiterlijk. Spanje kent dan weer veel podenco’s. Die hebben zulke lange rechtop oren en spitse neus. Ik fotografeerde zo’n pup. Als het je zou interesseren kan je een kijkje nemen op mijn blog :p geen verplichting uiteraard!

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Haha, “Zie je wel, het is niet zoals onze Flosj, die hele dagen in de zetel ligt”. Bespeur ik bij die mens enige frustratie over de tamheid van Flosj? πŸ˜‰ Blijft toch wel grappig hoeveel mensen jou aanspreken op je honden!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

