In dit restaurant kom ik nooit meer (4/40)

De innerlijke mensch: Waardoor heb je ooit ‘in dit restaurant kom ik nooit meer!’ gezegd? (een vraagje uit de blog-suggesties van Kathleen)

Een paar geleden op een personeelsetentje gingen we eten in een restaurant in Gent. Ik ga de naam van het restaurant niet vermelden omdat iedereen fouten kan maken. Ik weet de naam niet meer van het restaurant maar ik kan het opzoeken indien nodig.

We gaven onze keuze door. Van het vegetarische gerecht bestond er ook een vleesvariant. Ge voelt hem al komen, vermoed ik. Mijn mede-vegetarische collega nam hetzelfde als ik. Plots zei zij: dat lijkt toch wel heel goed op vlees. Waarop ik antwoordde dat het waarschijnlijk seitan was. Na een poosje vond ik het toch verdacht en stopte met eten.

De dag erna keek ik op hun online menu-kaart en zag ik dat er helemaal geen seitan aan te pas kwam. Het vegetarische gerecht was dus hetzelfde als het vleesgerecht maar dan zonder het vlees. Ik belde naar het restaurant om te melden dat ik vlees gegeten heb bij hun de avond er voor. Ze ontkenden dat, want ze letten er altijd goed op dat ze het juiste gerecht geven.

Vooral omdat ze het ontkenden en me dus een leugenaar vonden, kom ik nooit meer in dat restaurant. Aan de andere kant is het mijn eigen stomme schuld dat ik mijn mond niet durfde open te trekken de avond zelf.

Hebben de vegetariërs onder jullie al eens per ongeluk vlees gegeten? In welk restaurant komen jullie nooit meer?

 

Advertenties

23 gedachten over “In dit restaurant kom ik nooit meer (4/40)

  1. greet

    Ik heb wel eens een vegetarische lasagne besteld waarvan het gehakt toch wel erg hard naar vleesgehakt smaakte. Ik realiseerde mij dat pas toen hij al half op was, heb er maar niet naar gevraagd. En het overkomt mij ook wel eens per ongeluk, dat ik van een buffet iets neem en dat daar toch stukjes vlees inzitten terwijl ik dacht van niet. Soms peuter ik die er dan uit (alhoewel ik vlees dat wordt weggegooid eigenlijk nog erger vind dan vlees dat wordt opgegeten), soms eet ik het gewoon op.

    Liked by 1 persoon

  2. Mel

    Ik ben pas sinds vorige zomer vegetariër en heb al enkele malen per ongeluk gezondigd. Zo at ik taart met gelatine, soep met kippenbouillon, en at ik 1x vlees en 1x vis omdat ik dat aan het klaarmaken was voor mijn man en uit gewoonte het stukje opat dat uit de pan viel…
    Toen ik een paar dagen vegetariër was waren we op pad en gingen we onverwacht op restaurant. Er stond NIETS vegetarisch op het menu en we zagen scheel van de honger. Toen bestelde ik een geitenkaassalade zonder spek, maar kreeg er natuurlijk mét. Ik heb de stukjes er zoveel mogelijk afgepeuterd, maar eigenlijk had ik het willen terugsturen. Maar dan gooien ze een ganse portie eten weg, en da’s ook weer zonde…

    Liked by 1 persoon

  3. fiekefatjerietjes

    Ik heb ooit, jaren geleden, eens een scene gemaakt met mijn ouders op restaurant. Er stond een vegetarische lasagne op de kaart, en ik vroeg wat erin zat. De kok is erbij gekomen aan tafel en hij zei dat hij die zelf maakt, met alleen maar groentjes. Wat ik op m’n bord kreeg was een opgewarmde diepvrieslasagne; mét vlees. Ik was zoooo kwaad. Uiteindelijk hebben ze me dan een bord sla met tomaten gegeven. Ik ga daar ook nooit meer!

    Liked by 1 persoon

  4. misssexandthecity

    Hier inderdaad ook om totaal andere redenen, mss blog ik er wel over :-). Maar sinds ik met Paleo experimenteer, wat wil zeggen beginnen, na een tijd weer hervallen om dan terug te beginnen wegens vooral fysieke problemen wil ik graag dat men daar rekening met houdt en tot op heden heb ik niks negatiefs kunnen ervaren op dat gebied.

    Liked by 1 persoon

  5. Le petit requin

    Bah! Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt, maar dat kan nu toch niet! Geen idee wat ik zelf zou doen, zeker omdat ik op zich wel nog vlees eet, maar dan anderzijds, als ik veggie bestel, wil ik wel veggie krijgen, dus ik denk (hoop 😉 ) dat ik het toch op zijn minst zou vermelden. Wel grof dat ze het dan ook nog ontkennen, i.p.v. gewoon verontschuldigingen en vb. gratis een nieuwe schotel aan te bieden ofzo. Zoveel klantvriendelijker en – denk ik dan – toch veel beter voor hun klantenbestand op lange termijn.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s