Weekboek #11: terug van Wenen en ziek in de zetel

Maandag 6 februari 2017

Het regende in Wenen, dus besloten we om dingen binnen te gaan doen. We gingen naar Belvedere. Dat zijn twee paleizen tegenover elkaar. We bezochten Oberes Belvedere dat een museum geworden is en waar de beroemde schilderwerken van Klimt te bewonderen zijn. Ook Van Gogh, Monet en Manet hangen er tentoongesteld. We gingen daarna iets eten in het Opera-gebouw. Ik at er een groente-strüdel, maar had er niet genoeg mee. Daarna gingen we naar de Naschmarkt, dit is de oudste en meeste gekende markt van Wenen. Je kunt er allerlei etenswaren kopen. En ik kocht er nog een veganistisch broodje 🙂

Dinsdag 7 februari 2017

We zouden eerst naar de Spaanse Rijschool gaan. Maar we hadden online tickets gekocht en die moest je afhalen in de Schatkamer maar die was gesloten op dinsdag. Helaas Pindakaas. We besloten dan om een dagje naar het kasteel van Schönbrunn te gaan. Het was oorspronkelijk een jachtslot maar Maria Theresia (moeder van Marie-Antoinette (de Franse koningin die met de Louis XVI getrouwd is)) maakte er een zomerresidentie van voor de Habsburgers van. Ook Sissi heeft er gewoond. Het was een prachtig en indrukwekkend gebouw. We namen achteraf de metro terug en reden tot aan de Donau en van daaruit maakten we opnieuw een stadswandeling.

Woensdag 8 februari 2017

Onze laatste dag in Wenen. Nu konden we wel de tickets afhalen. We gingen in de voormiddag naar de Spaanse Rijschool. Daar kon je een training volgen van een show die wekelijks opgevoerd wordt op zondag. Persoonlijk vond ik de paarden een beetje kunstmatig. Daarna aten we vlug iets om dan de schatkamer te gaan bezoeken. Waar je de pracht en praal van de keizers kon aanschouwen. Als laatste deden we nog het Sissi-museum waar je alles te weten kwam over de keizerin. Het was aangrijpend om te horen dat ze doodongelukkig was. En toen was het tijd om terug naar België te reizen.

Donderdag 9 februari 2017

Ik was bij vriendin E. blijven slapen omdat mijn hondjes daar waren. Haar ouders hadden op onze honden gelet. Ik vertrok vanuit Diksmuide naar huis en stopte nog even in de winkel. Ik maakte mijn valies leeg en werd precies wat ziek. Om 16.20 moest ik onder de MRI-scanner met mijn knie en daarna reed ik door naar Gent om mijn groentepakket af te halen. Ik gaf vriendin M. een lift naar huis.

In mijn groentepakket: kiwi’s, mandarijnen, zuurkool, warmoes, groene pompoen, pastinaak en postelein

Vrijdag 10 februari 2017

Ik voelde me nog steeds grieperig. Ik twijfelde om terug te gaan werken maar ik voelde me te ziek. Ik ging naar de huisarts. Daarna heb ik nog wat in de zetel gelegen en om 17h15 moest ik naar de fysiotherapeut voor het resultaat van mijn knie. Mijn meniscus is geplet geweest en ik had de keuze: rusten of een spuit. Aangezien ik dan niet zou kunnen wandelen met de honden heb ik toch voor een spuit gekozen.

Zaterdag 11 februari 2017

’s Nachts had ik enorme keelpijn gekregen. Vriendin M. kwam langs om eens met de hondjes te gaan wandelen en ’s avonds kreeg ik nog soep van haar. Mijn moeder kwam langs en zij deed boodschappen voor mij.

Zondag 12 februari 2017

Mijn keel is ietsje beter maar ik heb nog steeds niet veel fut. Ik heb de hele dag in de zetel gelezen en net zoals gisteren mokken thee gedronken met tijm, salie,… Vriendin M. kwam opnieuw langs om met de hondjes te gaan wandelen.

12 gedachten over “Weekboek #11: terug van Wenen en ziek in de zetel

  1. Hilde

    Wenen is echt prachtig hé. Ik vind het de meest romantische plek die ik ooit heb bezocht 🙂 . En volmondig ja voor Klimt, Monet, Manet… Blij dat je er zo van genoten hebt. En gelukkig bij thuiskomst een goed opvangnet en een lieve vriendin toen je je wat minder voelde. Hopelijk is dit intussentijd al (veel) beter.

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Lief van je vriendin dat ze het wandelen met de hondjes wat overneemt! Hoe heb je je meniscus geplet? Klinkt wel vies en pijnlijk alleszins, brrr. Veel veel beterschap!

    Belvedere hebben wij totaal niet gezien, zelfs niet van de buitenkant. Alleen al daarvoor wil ik ooit nog terug, want niet alleen die gebouwen, maar inderdaad ook die collectie binnenin lijkt mij zo hard de moeite (zelfs mijn broer, nochtans niet de grootste kunstfan, was gigantisch onder de indruk en vond het een absolute must-see 🙂

    Like

Geef een reactie

