Weekdagboek #7: mbti-test en een oude schoolkameraad terugzien

Maandag 9 januari 2017

Het was weer een normale werkweek. Ik vertrek nu terug vanuit Eine naar het werk. Na 3 weken komt de thuis-routine weer naar boven. In Gent werd ik aangesproken door iemand die aan het bedelen was en weer zei ik ‘nee’. Het is mijn eerste reflex om te wantrouwen en dan achteraf voel ik me schuldig.
Toen ik thuis kwam, had vriendin M een nieuwe kippendrinkemmer in de living gezet. Bedankt! 🙂 Ik maakte nog eens spaghetti. Want ik had spaghettigroenten gekocht omdat er 2 weken geen groentepakket was. Met een nieuwe tofu-ontdekking, biologisch én lekker!

Dinsdag 10 januari 2017

Op het werk werd er tijdens de middagpauze over de MBTI-test gepraat. Omdat ik daar wat van af weet, waren mijn collega’s nieuwsgierig naar hun type. Ik had twee mensen hun type kunnen raden. Zelf ben ik een INFJ, waardoor ik me soms een aliën voel in het leven maar door die test besef ik dat ik niet de enige ben die zo is.
Toen ik thuis kwam, had de postbode het artikel van Green Evelien bezorgd. Dat artikel stond onlangs in de Standaard en ik kreeg het toegestuurd van een vriendin. 🙂

Woensdag 11 januari 2017

In de voormiddag maakte ik nog twee nieuwjaarskaarten. Omdat ik er een paar gekregen had tijdens het dogsitten en die hadden nog geen kaartje ontvangen. Ik had eerder deze week een brief gekregen van Eandis om de meterstanden door te geven. Ik was geschrokken dat mijn verbruik zo laag was. Even twijfelde ik of ik het wel correct opgeschreven had.

Donderdag 12 januari 2017

Ik moest naar het ACLVB-kantoor om wat administratieve zaken te regelen. Daarna moest ik naar het stadhuis maar ik was iets vergeten. Dus dat kon niet meer op die dag. ’s Avonds was het hard aan het regen. Ik dacht dat de honden er geen zin in zouden hebben maar helaas wou Mati toch wandelen. Nyrah bleef flink alleen thuis en Tiqi ging tegen zijn zin toch mee.
Ik had me vergist met het groentenpakket, ik had een gemengd in plaats van een mini. Aangenaam verrast! Wat zat er in? Chinese kool, rode biet, schorseneren, witlof, prei, peren en een pompelmoes.

Vrijdag 13 januari 2017

In de voormiddag naar het stadhuis voor het vervolg van mijn administratieve rompslomp. Het had ’s nachts gesneeuwd maar de wegen lagen alweer mooi open. Enkel op het gras en de auto’s was nog sneeuw te bespeuren. Ik ging shampoo halen bij de Lush en kreeg er een potje douchegel met glittertjes bij. Op het werk werd er al het één en het ander verhuisd omdat we de bureaus gaan herschikken. ’s Avonds was het een rustige vrijdag avond.

Zaterdag 14 januari 2017

In de voormiddag deed ik de was en de plas. Na de middag vertrok ik richting Wachtebeke omdat ik afgesproken had met een schoolkameraad. Het was twaalf jaar geleden dat we elkaar gezien hadden. We gingen samen wandelen in Cadzand maar toen we vertrokken, hadden we ons mis reden en zaten we in de tunnel  onder de Westerschelde. We zijn dan naar Veere gereden en ontdekten een mooi dorp met een mooie wandeling langs de dijken. ’s Avonds had hij gekookt en hebben we nog wat bijgekletst. Het was gezellig.

Zondag 15 januari 2017

Ik twijfelde in de voormiddag of ik boodschappen zou doen in Deinze omdat ik eerder nog geen tijd gehad had. Maar door de sneeuw durfde ik niet zo goed. Om 11.20 dan toch besloten om te gaan. Om 13h waren mijn moeder en mijn zus haar zoon er. We gingen frietjes eten en daarna ging ik het hondeneten afhalen dat ik besteld had. Daarna maakte ik een grote wandeling met de honden. We hebben er van genoten, ondanks de lichte regen.

16 gedachten over “Weekdagboek #7: mbti-test en een oude schoolkameraad terugzien

  1. Lien

    Je vermeldt “green evelien” hier in je blogje maar in alle eerlijkheid, ik heb die een tijdje gevolgd…ik heb zo een hekel aan het meeste van haar levensstijl. Voornamelijk dat niet gebruiken van hygiënische producten. Komaan zeg: zij zegt dat ze niet stinkt, dat kan ik niet geloven. Ik vind dat zo zo zo vies, iemand die zich zonder zeep (of alternatief) wast! Haar wassen zonder shampoo? vies!!! Die kinderen, ocharme… ik zou niet graag hebben dat ze in de klas van eigen kinderen zouden gezeten hebben; een mens moet zich wassen, punt uit! Groen leven : super! Maar niet terugkeren naar de middeleeuwen hé? pfff…
    Hebben jullie daar een ander gedacht over?

    Like

    1. Josie

      De meeste shampoos bevatten agressieve ingrediënten die zeker een kinderhoofd niet kunnen gebruiken. Ik was het haar van mijn jongste ook zelden en meestal alleen met water en ik kan je verzekeren dat die proper is hoor. Los daarvan ben ik ook geen fan van Green Evelien, ze is me wat te extreem op alle vlakken 🙂

      Omdat mijn hoofd shampoo gewend is gebruik ik het trouwens wel en vandaar; is die van Lush een aanrader? Is die SLS en parabenen-vrij?

      Veere is mooi he 🙂

      Liked by 1 persoon

      1. loesjezaakjes Berichtauteur

        Ik vind haar ook extreem én zou zo nooit kunnen leven maar ik vind het wel inspirerend.

        SLS niet dacht ik, parabenen geen idee. Ik hou wel van die lush-shampoo maar andere vegan alternatief is welkom 🙂

        Like

    2. loesjezaakjes Berichtauteur

      Ik ken een aantal mensen die hun haar niet wassen (wel met water) of geen deodorant gebruiken én eerlijk gezegd ik vind niet dat die mensen stinken. Ik heb nochtans een goeie neus. Ik vind iemand met een overdosis parfum ook stinken en dat pakt ook op de adem.

      Like

    3. Mel

      Een bepaalde basishygiëne is zeker noodzakelijk, maar ik geloof dat heel wat zaken die wij als ‘normaal’ zijn gaan beschouwen, overbodig zijn.
      Ons lichaam is sterker dan je denkt: het kan zichzelf goed reguleren eens het afgekickt is van die chemische stoffen. Die stoffen brengen je lichaam uit balans, zodat je denkt dat je het product blijvend nodig hebt. Maar intussen houd je die onbalans gewoon in stand. Het is een kwestie van die cirkel te doorbreken.

      Liked by 1 persoon

  2. Josie

    Ik gebruik Dr Organic shampoo, goedkoop en niet 100% bio maar sommige lijken me wel vegan te zijn en ik ben er tevreden mee. Heb ook Urtekram, die is ook goed, geen idee of die vegan is.

    Like

  3. Le petit requin

    Haha, “helaas wou Mati toch wandelen” 🙂 Heerlijk eerlijk!

    Ben wel blij te lezen dat jij vorige week ook nog een paar nieuwjaarskaarten opstuurde; had al het gevoel dat ik de enige was die zo laat nog iets stuurde (terwijl uiteindelijk: ’t is nog maar net nieuwjaar geweest, toch? 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde

    Van die test had ik nog nooit gehoord, ga ik eens opzoeken (bij gelegenheid). Zeeland is mooi hé en zoveel ruimte daar :-). En wat goed dat je verbruik lager lag dan verwacht, alle beetjes helpen hé. De Lush, jaaah, dat zijn leuke produkten – vooral m’n dochter is grote fan. Maar euhm… je schuldig voelen omdat je een bedelaar niets geeft? Niet doen, dat schuldgevoel ;-).

    Liked by 1 persoon

  5. Kathleen

    Hier een INFP’er in hart en nieren. En hmmm… Lush. Het is lang geleden dat ik er nog iets kocht. Normaal gezien trek ik tijdens de eindejaarsperiode even naar de winkel in Brussel om een flesje Snow Fairy te halen, maar helaas is dat er dit jaar niet van gekomen. Geen Snow Fairy voor mij dus. 😦

    Like

Geef een reactie

