Weekdagboek #5: dogsitten

Eerst en vooral een gelukkig, gezond, fijn, leuk nieuwjaar!

Maandag 26 december 2016

’s Morgens kreeg ik een melding van facebook dat ik mijn naam moest veranderen naar mijn echte naam. Ik had het even gehad met het hele facebook-gedoe.
’s Middags ging ik nogmaals langs bij de dierenarts om Mati haar bloed opnieuw te laten trekken. ’s Avonds had ik afgesproken met vriendin E om iets te gaan drinken in Gent. Het was gezellig en leuk om nog eens bij te kletsen. Bedankt voor de traktatie!

Dinsdag 27 december 2016

Ik was lang in bed blijven liggen. Ik kwam maar traag op gang en maakte een back-up van mijn facebook-account met als doel die te verwijderen. Maar ik bedacht me en blokkeerde facebook op mijn telefoon en verwijderde messenger. De gulden middenweg zoals ze zeggen. Om 15h maakte ik me klaar om een grote wandeling te maken. Ik werd aangestaard door een koppel met 3 kinderen. Ik zei vriendelijk goedendag maar ze bleven maar staren. Tot de vrouw plots vroeg welke rassen dat waren en of dat Slavische honden zijn. 😀

Woensdag 28 december 2016

Rond 11h kwam mijn moeder langs met mijn zus haar zoon. We gingen eerst frietjes eten. Terug thuis speelden we monopoly. Het was een gezellige middag. Mijn zus haar zoon won het spel.

Donderdag 29 december 2016

’s Ochtends kwam de fysiotherapeut voor de dogsit-hond. Het was interessant om eens te zien hoe dat in zijn werk ging. Ik vond dat hij echt wel beter op zijn poten stond. Ze vroeg of ik nadien 10 minuutjes met hem wou gaan wandelen, dus heb ik een klein stukje gewandeld met 4 honden.
In de namiddag ging ik wandelen met vriendin L en haar vriend in de Gentbrugse Meersen. Het is daar heerlijk wandeling vlakbij Gent. ’s Avonds ging ik toch maar naar de dokter om dat mijn rug weer iets meer pijn deed. Ik startte mijn Bullet Journal (BuJo) voor 2017. Dat is een notitieboekje die je gebruikt als to-do-list en agenda. Heel handig.

Vrijdag 30 december 2016

Vandaag ging ik richting Diksmuide naar het tweede dogsit-adres. Ik bleef eerst nog wat bij Loewie omdat er pas ’s avonds iemand langs kon komen. Ik heb wat gelezen en verder gewerkt in mijn BuJo. Daarna pakte ik mijn spullen en stopte ik nog even in de Bioplanet om een voorraad plantaardige yoghurt zonder suiker in te slaan.

Zaterdag 31 december 2016

Ik maakte mijn BuJo af, zodat hij klaarstaat voor het nieuwe jaar. In de namiddag ging ik met mijn honden in de broeken van Esen wandelen. Daar kunnen ze los rennen en genieten ze ook van. Toen ik thuiskwam, schreef ik nog een blogpost. Om 16.45 ging de bel en daar was mijn moeder. We maakten spaghetti (lees: mijn moeder maakte spaghetti en ik ruimde op), we apertiefden (is dat een werkwoord?) en aten de spaghetti. We speelden twee spelletjes, namelijk Pictureka en Scrabble. Daarna kletsten we nog wat. Om 22.45 ging ze terug naar huis en toen heb ik nog wat op facebook gesurft.

Zondag 1 januari 2017

Ik startte mijn dag met nieuwe (dag)boekjes en een kalender. Ik vind het altijd fijn om in een nieuwe agenda te beginnen. Ik heb veel gelezen en om 15h maakte ik een wandeling met de honden maar het was een snijdende koude met regen. En nu ga ik nog wat vlogs kijken, koken en misschien nog wat lezen.
Vandaag is Mati jarig! Ze wordt 11 jaar maar in haar hoofd is ze nog steeds een jong hondje van 11 maand.


Hoe was jullie laatste week van het jaar?

16 gedachten over “Weekdagboek #5: dogsitten

  1. greet

    Een fijn 2017! Dat laatste is erg herkenbaar: ook onze hond is ondertussen 11 jaar oud, maar hij gedraagt zich nog zo vaak als een jong hondje. Ik hoop dat dat nog lang mag duren! En met 4 honden wandelen, dat zou ik een stevige uitdaging vinden.

    Liked by 1 persoon

      1. greet

        Onze hond is een golden retriever. Erg oud worden die meestal niet. Hij is sneller moe dan vroeger en komt al eens wat trager recht, maar kan nog altijd even enthousiast rondhuppelen en is nog in goede gezondheid. Wij hopen dat dat nog een paar jaar mag duren.

        Liked by 1 persoon

  2. fiekefatjerietjes

    Ik las overal al zo veel over BuJo dat het ook wel kriebelt, maar ik heb een agenda voor 2017 (ik zie op de foto dat jij ook die van Flow hebt?), en ik weet niet goed of beide echt nodig zijn. Ik twijfel dus een beetje of het een meerwaarde zou zijn 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Ja, vroeger gebruikte ik de Flow-agenda als dankbaarheidsdagboek maar ik ga die nu gebruiken als gewoon dagboek. In bij BuJo kan ik niet op lange termijn plannen, ik gebruik die maand per maand. BuJo is meer voor lijstjes en dagboek.

      Liked by 1 persoon

  3. Hilde

    Klinkt heerlijk relax en ontspannen. De BuJo gebruik ik ook weer opnieuw 🙂 en ook een nieuwe agenda, nieuwe wandkalender èn een nieuw adresboekje, alles nieuw voor 2017. Jeej! Heerlijk, toch, zo plannen? Ook voor jou, Sofie: een gelukkig, gezond en geliefd nieuw jaar x.

    Liked by 1 persoon

  4. Le petit requin

    Hoera voor Matti! 🙂
    Klinkt wel leuk al dat dogsitten! Soms denk ik dat het wel fijn zou zijn om hier iemand met een hond te kennen, want ik mis het af en toe wel, een hond in huis, al weet ik ook wel dat het in ons geval – wonende in een appartement én regelmatig weg van huis – geen optie is. Toch nog maar eens kijken voor die asielhonden, wie weet is er wel ergens een asiel waar ze geen strenge eisen stellen…

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Ja, ik zou dat ook wel missen. Misschien hebben ze in Zwitserland ook Pawshake, dat is een dienst waarbij je op dieren kunt gaan passen. Misschien is dat iets? Soms vragen ze ook een hondenuitlaat.

      Like

Geef een reactie

