Dit was 2016

Binnen enkele uren is het jaar alweer voorbij. In blogland zie je verschillende manieren met een overzichtje van 2016. Ik volgde die van Samaja.

Ik leerde veel van de liefde. Er is veel gebeurd op dat vlak. Ik leerde dat mannen duidelijk anders in elkaar zitten ofwel ligt het gewoon aan mij. Ik ben nu eenmaal een raar geval. En ik kwam tot het besluit: ‘kom ik iemand tegen, het is goed. Kom ik niemand tegen het is ook goed’. Ik weet wat ik wil, maar dat is niet evident. Ik heb een aantal keer gedate maar daar heb ik nu geen behoefte meer aan.

Mijn dieren worden een dagje ouder en bij sommige vraagt dat al wat meer zorg, dan bij de andere. Bovendien maak ik me snel zorgen over hen. Juli en december werden dierenarts-maanden. Er is ook een kipje overleden omdat Mati die gepakt had 😦

Op werkvlak leerde ik dat ik met 1 dag extra werken financieel perfect rond kom. Helaas was dat maar tijdelijk. Ik solliciteerde hier en daar om een extra job maar dat is niet zo evident.

Ik maakte twee reisjes. Zo ging ik naar Londen en de waddeneilanden. Maar ik ging vooral veel dogsitten, wat ook een beetje op reis zijn is.

Ik probeerde een cursus zelfstudie ‘boekhouden’ aan de hogeschool. Ik slaagde voor 1 vak van de vier maar ik moet toegeven dat het zwaar is om te combineren als je elke dag gaat werken, ook al is dat parttime. Want ik vertrek om 11h naar het werk en om 17h30 ben ik pas thuis.

Hoe was jullie jaar?

 

 

16 gedachten over “Dit was 2016

  1. Hilde

    In 2016 is er veel gebeurd…zowel op persoonlijk vlak als algemeen. Zo deed ik een aantal dingen ‘de eerste keer’, wat je al bij mij gelezen hebt ;-). Mooi overzicht hier ook. Met werk staat- of valt toch alles hé. Succes in je zoektocht voor die extra job!

    Like

  2. Denise

    Het afgelopen jaar was voor mij geen heel goed jaar geweest, maar er hebben wel hele mooie momenten tussen gezeten waar ik heel dankbaar voor ben. Nu, de eerste dag van het jaar, ben ik vol goede moed dat dit het jaar wordt dat ik nooit zal vergeten!

    Liked by 1 persoon

  3. Mel

    Kort maar krachtig, je overzicht 🙂 Succes met de zoektocht naar een bijkomende job! Hier was 2016 één van de beste jaren sinds lang. Ik leerde dat zekerheden geen garantie bieden voor een gelukkig leven, en dat mijn voorkeur uitgaat naar avontuurlijke onzekerheid. En dat pik ik mee voor 2017 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

