Ik blijf op fakebook

Gisteren kreeg ik de melding van facebook dat ik mijn echte naam niet gebruik. Ik had het even gehad met facebook en wou mijn account helemaal verwijderen. Maar ik wou wel alles nog bewaren. Ik maakte een back-up en van een paar chats maakte ik schermafbeeldingen omdat ik ze niet kwijt wilde. *freak*

Ik stond op het punt om op de verwijder-knop te drukken… maar ik was volop aan het chatten waarop ik besloot mijn pc uit te zetten en nog verder te chatten via mijn gsm. Ik zou het de volgende dag verwijderen.

Tot ik deze morgen op het lumineuze idee kwam om te kijken of ik facebook op safari (de internetbrowser op mijn smartphone) kon blokkeren. Want ja, zo leep was mijn brein al. Ik had de facebook-app al heel lang verwijderd maar dan ging ik gewoon via mijn browser naar facebook. Sneaky!

Dus deze morgen facebook geblokkeerd op mijn gsm en de messenger in de vuilbak gekegeld. Zo kan ik enkel nog via mijn laptop op facebook en die gaat enkel ’s avonds eens aan.

Ik blij en veel facebook-vriendjes ook blij want ik had veel trieste gezichtjes als reactie dat ik er mee zou stoppen.

 

8 gedachten over “Ik blijf op fakebook

  1. Denise

    Fijn dat je alsnog een oplossing gevonden hebt voor je facebook avontuur. Er is als het goed is ook een applicatie voor je browser die ervoor zorgt dat je in totaal zoveel uur op facebook terecht kan. Mocht je dus bijvoorbeeld maar een half uur op facebook willen, kun je dat daar instellen. Na een half uur geeft die applicatie aan dat je tijd erop zit en wordt de website geblokkeerd voor de rest van de dag. Misschien is dat een tip voor je 😉

    Liked by 1 persoon

      1. Le petit requin

        Het is misschien niet de app die Denise bedoelt, maar ik gebruik (in chrome) de app Stayfocusd om bepaalde websites maar gedurende een beperkte tijd te gebruiken.
        En mooie middenweg heb je zo gevonden, lijkt mij!

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

