Review: Kookie cat

Een paar weken geleden zag ik een suikervrij én vegan koekje liggen in de biowinkel in Oudenaarde. Dat moest ik proberen. Het was wel prijzig, namelijk € 1,89 voor slecht 50 gram koek! Maar goed, ik geef de voorkeur aan duurzaam en ethisch verantwoord.


Wat maakt het duurzaam?

Het is vegan en palmolievrij! Op de blog van Desiree van Aandachtige Blog kun je lezen waarom palmolie niet zo zuiver is. Het is enorm belastend voor het milieu én de orang oetangs dreigen er door uit te sterven! 😦 

Vegan is duurzaam omdat het massaal fokken van dieren zeer belastend is voor het milieu. Een veganist met een 4×4 is milieuvriendelijk dan een omnivoor zonder auto, om maar een idee te geven.

Wat zit er dan wel nog in dat koekje?

Havervlokken, cashewnoten, kokosbloesemsuiker, hennepzaad, kokosnootolie, cacaopoeder, hennep eiwit en vanille.

Wat zit er niet in?

Sojabonen, tarwe, gluten en palmolie! Dus ook geschikt voor mensen met glutenallergie.

Zou ik het nog kopen?

Zeker! Het is niet om dagelijks mee te nemen naar het werk daarvoor is het mij te duur. Het is lekker maar je mag niet verwachten dat het heel zoet is.

En tot nu toe heb ik het alleen nog maar in de biowinkel van Oudenaarde gevonden.

Dit is geen gesponsorde blogpost! Voor alle duidelijkheid.

Eten jullie wel eens suikervrij én vegan koekjes? Wat eten jullie dan?

4 gedachten over “Review: Kookie cat

Geef een reactie

