Weekdagboek #1

Sinds kort volg ik wat vloggers op YouTube. Vloggers zijn mensen die in plaats van blogs schrijven filmpjes maken. Er zijn vloggers die hun dagelijkse leven vastleggen en zo kwam ik op het idee om iedere week mijn leven vast te leggen. Toen bedacht ik dat het eigenlijk  wat lijkt op het weekoverzicht van Iris.

Ik weet nog niet of ik het ga volhouden, want er kruipt best wel veel tijd in.

Maandag 28 november 2016

Een gewone werkdag. Ik werk elke namiddag en in de voormiddag kwam vriendin M. langs om me wat lege eierdoosjes te brengen Ên een stukje zelfgemaakte suikervrije cake! Ik at de helft op op de trein en bewaarde een stukje voor de dinsdag zodat ik er twee keer kon van genieten. Het was stralend vriesweer en daar hou ik wel van. Liever koud en zonnig dan 10 graden warmer en grijs weer. ’s Avonds maakte ik spaghetti, wat uitzonderlijk is want ik heb een groentepakket en het moet al lukken dat er groenten in zitten die bij spaghetti passen.



Dinsdag 29 november 2016

Een dag verlof om mijn valies te maken en te vertrekken om te gaan dogsitten in Vladslo. Ik ging nog naar de biowinkel in Oudenaarde om een zuurdesembrood en toen zag ik een suikervrij en vegan koekje. Dat moest ik proeven.
Een dik uur later kwam ik aan in Vladslo en vond daar 2 blije honden. En ging voor het eerst ook catsitten want sinds september woont daar een kitten, genaamd Chinees. Jeej!



Woensdag 30 november 2016

Ook vandaag had ik nog een dagje verlof genomen. Ik had een rustige voormiddag en vond het leuk om Chinees in de gaten te houden. Hij was aan het jagen op de honden die in de tuin liepen terwijl hij veilig binnen achter glas zat. Stoer! In Vladslo heeft vriendin E. een grote tuin waar je vogels kunt spotten als de honden binnen zijn. Zo zag ik een roodborstje, een groene specht, een vink, een merel, een duif,… In de namiddag ging ik wandelen met vriendin I. en haar twee Cane Corso’s in de Broeken tussen Vladslo en Esen. Een prachtig stukje. Nyrah droeg voor het eerst haar jas en wilde eerst niet wandelen, ze bleef zitten en janken. Toen ik haar terug aanlijnde en liet meestappen, werd ze stilletjes aan gewoon aan haar jasje.



Donderdag 1 december 2016

Voor ik ga werken maak ik altijd een wandeling met de honden. In Vladslo wandel je vooral door kleine straatjes en langs grachtjes, daar sprong Tiqi plots de berm in en had een muisje vast :'(. Daarna ging ik vanuit Diksmuide met de trein naar het werk. Toen ik terugkeerde vanuit Gent, keek ik uit gewoonte naar de trein naar Ronse. Gelukkig viel tijdig mijn frank dat ik de trein naar De Panne moest nemen. Op donderdag haal ik altijd mijn groentepakket en dit zat er in: spruitjes, mizuna, avocado, sinaasappels, butternut-pompoen en champignons.



Vrijdag 2 december 2016

In de voormiddag ging ik een klein straatje in maar daar kwam ik een veld fazanten tegen. Tiqi wandelde (lees: trok) op zijn achterpoten verder. Ik ging opnieuw werken met de trein vanuit Diksmuide. ’s Avonds zaten er heel wat studenten op, wat toch anders is als ik naar Oudenaarde spoor. Ofwel was het omdat ik langer moest werken en ik om 19h de trein nam in tegenstelling tot de trein van 17h30. Ik was pas om 20h thuis en ik was dankbaar dat vriendin E een pizza voorzien had die ik gespaard had tot de vrijdagavond. De pizza bevatte geen suiker! Hoera!!



Zaterdag 3 december 2016

Een luie voormiddag en lang in mijn pyjama gezeten. Wat mag in het weekend. Ik ging nog eens naar de Broeken omdat het daar zo mooi wandelen is, zeker in zonnig weer. ’s Avonds maakte ik een stoofpotje van zoete aardappel en butternutpompoen. Jum!



Zondag 4 december 2016

Alweer een luie voormiddag maar nu was vriendin E terug en hadden we een gezellig ontbijt met verse koffiekoeken en pistolets. Rond twee uur gingen we samen naar de Broeken, het is toch fijner om met iemand te wandelen dan alleen. Al geniet ik ook eens van een wandeling alleen met de hondjes. Daarna vertrok ik terug richting Oost-Vlaanderen met een tussenstop in de Frietketel te Gent. Ik had afgesproken met een vriendin en haar vriend. Het was lang geleden dat ik in de Frietketel was, de frietjes met vegetarische stoverijsaus en vegan tartaar heeft gesmaakt!

 

 

 

5 gedachten over “Weekdagboek #1

  1. Samaja

    Ha, de Frietketel, wat heb ik daar leuke herinneringen aan :-). Je wandelt inderdaad in een mooie omgeving, het doet me zin krijgen om zelf mijn wandelschoenen aan te trekken, het is alweer veel te lang geleden.

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Mmm, ik krijg honger van dit berichtje! 🙂
    Mooie plek om te wandelen, daar. En zalig inderdaad he, dat koud, maar tenminste zonnig winterweer!
    En ik been beetje jaloers op het roodborstje en de groene specht die je gezien hebt; bij mijn ouders in de tuin zag ik er vroeger ook regelmatig, maar waar wij wonen ben ik er nog nooit tegengekomen (al mag ik zeker niet klagen, want er vliegen hier wel veel roofvogels 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

