Let’s get personal

Zou ik hierover bloggen, of niet. In mijn hoofd klonk het alsof ik het moest doen. Maar als ik dan aan mijn laptop zat, vond ik het het maar belachelijk. Ik ben niet het type die online over alles zaagt en klaagt. Aan de andere kant toont iedereen zich van zijn beste kant op internet waardoor mensen zich ongelukkig kunnen voelen omdat iedereen het precies goed heeft.

Een paar weken geleden was mijn in ex in België en hij wou afspreken. Ik begon te huilen en wist niet goed waarom. Ik was er overheen, dacht ik. Ik voelde me in september en oktober echt wel blij dat ik single was. Gewoon doen waar je zin in hebt, rust nemen als je er nood aan hebt. Gewoon samen thuis zijn met de honden en katten.

Ik heb veel lopen denken, waarom ik huilbuien had. Er zijn veel dingen die ik niet snap aan mijn ex, maar ook aan mezelf. Maar dat ga ik niet online zetten. Om de privacy te bewaren. Maar op Tiny Buddha las ik een artikel over liefdesverdriet én welbepaald één puntje gaf me weer wat moed. Dat was, dat er een gemeenschappelijke toekomst moet zijn. Daar valt niet veel aan te veranderen. Hij wilt in het buitenland wonen én ik wil in België wonen. Sad but true, daar houdt het op. Dat is hetzelfde als de één kinderen wilt, de ander niet. Of één van de twee plooit of je breekt. Wij hebben gekozen om te breken.

Al ik zo terug telde, heb ik telkens rond mijn maandstonden een somber gevoel. En toen ook weer, ik moest mijn maandstonden hebben. Ik was aan het piekeren over het feit dat ik parttime werk en alleenstaand ben. Bovendien heb ik ook last van de donkere dagen. Dan komt het smsje van mijn ex en hupla daar zijn de waterlanders! Ziedaar, de emotionele rollercoaster. Tof! En ik heb al niet veel nodig om te huilen.

Een paar dagen later voelde ik me weer prima in mijn vel. Het was gewoon een samenloop van omstandigheden. En vooral hormonen die besloten me te pesten. Bad timing.

20 gedachten over “Let’s get personal

  1. Sabine

    Jij hebt ook niet makkelijke beslissingen genomen in je leven meid, zo stoer maar ook emotioneel. En ja die hormonen.. ik weet er alles van. Die maken dingen nog net even erger dan dat ze zijn. Liefs!

    Like

  2. tinyblogt

    Dank je wel om dit met ons te delen. Het zijn vaak die emoties die je eens moet neerschrijven om ze duidelijk in het licht te zien. Ja, een mens is altijd sterker dan hij denkt, en jij zeker!

    Like

  3. Lien

    Ik ben een happy single (zou het nooit meer anders willen) en leef met mijn kattekindjes (en nog 1 dochter thuis) Maar jij bent nog veel jonger hé. Maar je hebt ECHT geen man nodig om gelukkig te zijn 😉

    Liked by 1 persoon

  4. dornivo

    Dat is inderdaad een belangrijk punt: samen een gezamenlijke toekomst zien. En als dat er niet is, hoe erg en moeilijk ook, is het beter voor alle twee om te breken…wat niet wegneemt dat die huildagen (zeker tijdens je maandstonden) best wel klote zijn. Hang in there en geniet nu gewoon van het beste gezelschap dat er is: jezelf… en je huisdieren natuurlijk. De rest komt vanzelf wel 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Hilde

    Goed dat je dicht bij jezelf gebleven bent en je sterkte hebt getoond om een bewuste keuze daarin te maken. Ik begrijp anderzijds heel goed dat je huilbuien je parten hebben gespeeld. Maar toch…iets om fier op te zijn dat je een duidelijk signaal hebt gegeven naar je ex. Er zijn redenen voor, waarom een ‘ex’ een ‘ex’ is ;-). Hij zal jouw tere plek immers ook maar al te goed kennen. En goed ook, dat je het van je hebt afgeschreven. Heel duidelijk verwoord ook, knap van je!

    Liked by 1 persoon

  6. Le petit requin

    Het lijkt mij veel moeilijker om “afscheid” te nemen van een relatie zoals die van jullie – waar jullie elkaar wel nog graag zagen, maar samen geen toekomst konden hebben – dan eentje waar het koppel elkaar niet meer graag ziet. In dat geval is het duidelijk, als er geen liefde is, is het over. In jullie geval, kan ik mij inbeelden dat het, ook al voelt het absoluut juist aan, misschien toch wat blijft wringen en naar boven komt wanneer je wat emotioneler bent (aaargh, die hormonen!). Sterk van je dat je die emoties toelaat én de juiste beslissingen neemt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

