Boekreview: ‘Mijn haat krijgen jullie niet’

Toen ik vorig weekend aan het dogsitten was, lag daar het boekje ‘Mijn haat krijgen jullie niet’ van Antoine Leiris. Bij de eerste pagina rolden de tranen al over mijn ogen. Het gaat over een jonge vader die zijn vrouw verliest bij de aanslagen in Parijs op 13 november 2016.


Hij schrijft vanuit zijn hart, zonder te haten wat er gebeurd is. Hij laat zijn verdriet toe en probeert stap voor stap zijn leven terug op te pikken met zijn zoontje.

Zeker na de verkiezingen in Amerika vind ik dit een motiverend boek. Een boek om de mensen die angst en paniek zaaien niet te haten. Want met angst en haat, blijven we in de vicieuze cirkel hangen.

Een echte aanrader dit boek én bovendien heel knap geschreven.

4 gedachten over “Boekreview: ‘Mijn haat krijgen jullie niet’

Geef een reactie

