Go Leonardo!

Op de blog van Iris zag ik een blogpost over documentaires. Er was een volledige documentaire te zien op YouTube, nl. Before the Flood. Hierin gaat Leonardo DiCaprio de opwarming van de aarde achterna. Je volgt hem naar het smelten van de ijskappen, naar het kappen van het Amazonewoud.

Wat ik nog niet wist. Leonardo DiCaprio is een milieu-activist. Respect! Ik vond hem een zeer goeie acteur maar nu stijgt hij nog meer in mijn achting. Op het internet vind ik niet onmiddellijk terug of hij vegetariër of veganist is of niet. Maar hij is zeker bezorgd om het milieu en de dieren.

Ik was verontwaardigd dat er nog steeds mensen zijn die de Global Warming ontkennen en in het belachelijke trekken. Terwijl er veel meer wetenschappelijke bewijzen zijn dat het inderdaad een dreigend probleem is dan dat er bewijzen zijn dat er niks aan de hand is. In de documentaire is dan ook te zien hoe erg het nu al gesteld is. Maar grotere catastrofes komen er zeker aan.

Na het zien van de documentaire besef je nog maar eens dat het geen vijf voor twaalf is maar vijf ná twaalf. Er moet NU iets gebeuren of binnen x-aantal jaar is het hier onleefbaar voor mens en dier.

14 gedachten over “Go Leonardo!

  1. Kathleen

    Leonardo totally rules.

    Er zijn mensen die hem aansmeerden dat hij een hypocriet was omdat ie een privéjet had genomen om ergens een prijs op te halen aan de andere kant van de wereld, maar hey, dat is zijn job. Als ie niet zo beroemd was, zou niemand naar hem luisteren als hij het over milieubescherming had. Naast alles wat hij al voor de planeet gedaan heeft, valt de ecologische impact van dat soort uitstapjes in het niets. Want hij moet wel in de spotlights blijven wil hij gehoord worden.
    Hij is trouwens ook bezig de tijgers te beschermen: http://www.worldwildlife.org/press-releases/statements-by-wwf-and-leonardo-dicaprio-regarding-increase-in-wild-tiger-population

    Ik was 17 toen ik voor het eerst Titanic zag, so I didn´t stand a chance, haha, en ben toen knalverliefd op ´m geworden, maar ik ben hem sindsdien alleen nog maar liever gaan zien 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Verliefd ben ik er nooit op geweest, maar ik vond hem wel altijd een goeie acteur én nu zeker. Inderdaad die privé jet hoort erbij anders kan hij nooit zo snel ergens zijn. Ik had eerder een crush op Johnny Depp 🙂

      Liked by 1 persoon

  2. Hilde

    Alle beetjes helpen. Zelf vind ik het ook onbegrijpelijk dat sommigen de opwarming van de aarde ontkennen en – inderdaad – zelfs in het belachelijke trekken. Hopelijk worden deze laatsten niet de leiders van morgen ;-).

    Liked by 1 persoon

  3. Sabine

    Mooie docu vind ik! Dat van Leo wist ik wel, maar had hem nooit zo in actie gezien. Het is schokkend wat de mens heeft aangericht aan deze mooie wereld. En nog schokkender dat er nog steeds mensen zijn die het ontkennen en gewoon maar doorgaan…

    Liked by 1 persoon

  4. Le petit requin

    We hebben de documentaire ook bekeken en ook al wist ik het meeste wel al, het drukt een mens nog maar eens met zijn neus op de feiten. Om dan een paar dagen later te zien hoe Trump werd verkozen, die niet eens geloofd in klimaatopwarming… Er is zo veel werk aan de winkel, maar ik word hoe langer hoe pessimistischer dat we er nog in gaan slagen ook maar iets ongedaan te maken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

