Hondenpraat #7

Weer een hele waslijst aan praatjes over de honden 🙂

Oude man: ‘Amai, dat zijn drie mooie honden. En ze zijn goed geleerd zie ik.’

‘Amai, zo drie! Ik vind het al moeilijk om met twee honden te gaan wandelen.’ Waarop ik vroeg of hij ook honden had. ‘Ja, maar ze zijn een beetje kleiner’. Ik: ‘Ah welk ras is het?’ De man: ‘chihuahua’s’. Dat is serieus wat kleiner, maar bon.

Een vrouw op de fiets: ‘Amai, zo 3 honden’ En ze fietst al lachend verder.

Moeder en zoon tegen elkaar: ‘Amai, zo 3 honden, 2 honden is al moeilijk’ Op één wandeling kreeg ik dus 3x dezelfde opmerking.

‘Oh, ik zie jullie hier dikwijls passeren. Ik heb mijn hondje moeten laten inslapen. Ik heb er nog altijd verdriet van en het is nochtans al van in januari geleden. Maar ik pas soms op het hondje van de buren en ik pak het dan eens goed vast.’

‘Zijn het brave?’
‘Normaal wel, ja’
De man aait ze en zegt: ‘Dat is een soort windhond zeker hé? Afghaans?’
‘Nee, een Spaanse’De man tegen Mati: ‘Como estas? Muy bien?’, dan tegen mij: ‘ze worden daar misbruikt hé maar nu zijn ze met hun gat in de boter gevallen.’
Mati en Tiqi geven likjes aan de man, waarop hij zegt: ‘Oh, geefde gulder zoentjes ook? Mijn hond is zo braaf niet, ik heb een kleintje en het is een vegetariër, hij eet tijm, laurier en bessen. Maar van die laurier geeft hij over, dat is verzekers te hard voor zijn maag’

Drie jongeren: ‘Kijk, dat zijn 2 windhonden die grote’. Ik steek de honden in de auto en Tiqi springt op de bestuurdersstoel waarop ze zeggen: ‘hahaha, de hond gaat rijden’

Wandeling langs de Schelde, opnieuw 3 jongeren: ‘Kijk 2 windhonden, of toch maar 1 windhond? Nee, ik denk toch 2 windhonden’

‘Mama, zijn dat van die honden die snel kunnen rennen?’
De mama:’ ja, dat hazewinden’

‘Oh wat een mooi cognackleur heeft die hond (Tiqi). Zijn dat van die honden uit Spanje? Van die mishandelde? Oh wat zielig toch!’

‘Mati, kom’
‘Nee, dat is Mati niet, dat is Nyrah’
‘Wie is Mati dan?”Mati is de dunne’
‘Maar het zijn allemaal dunne’

 

 

 

 

10 gedachten over “Hondenpraat #7

  1. Josie

    Schrijf jij dat eigenlijk op, om dat hier te kunnen vertellen? Ik krijg ook wekelijks vergelijkbare reacties (allez, minder aangezien ik maar 1 hond meer heb maar je weet wellicht wat ik bedoel) maar ik ben die vaak tegen dat ik thuis ben alweer vergeten! Vrijdag vroeg iemand of Figo een jonge beest was… Dat was wel een topper…

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Ja, ik schrijf het op als ik terug kom van de wandeling. Anders vergeet ik dat ook 🙂
      Ohjee! Figo loopt toch stroef? Bij mati vroegen ze dat ook eens op een loopweide omdat ze aan het rond krossen was

      Like

Geef een reactie

