België, altijd een beetje (langer) reizen 

Vorige week ging ik met de trein naar een optreden. Ik wist dat het nipt zou zijn maar 10 min te laat aankomen is nu ook geen drama. Trein vroeger was geen optie aangezien de trein maar om de twee uur rijdt tijdens het weekend.

In Gent Sint-Pieters koop ik een ticketje. Ik zie dan dat de trein niet rijdt, wegens werken. Ik ga het vragen aan het loket en de dame zei dat 1 op de 2 toch rijdt. Oef! Gelukkig de trein die ik moest nemen, rijdt.

Even later verschijnt er op het bordje ’10 minuten vertraging’. Wat rondlopend uit schrik voor spoorverandering komt er op het bordje, vertraging te bepalen. Grmbl! Gelukkig kwam de trein daarna snel aan maar wel met een half uur vertraging. De conducteur gaf een duidelijke uitleg wat ik fijn vond. Zo verdwijnt mijn irritatie. Na een busrit van een half uur kon ik nog 10 minuten van het optreden zien in de plaats van 10 minuten te missen.

Gisteren had ik afgesproken met een vriendin. Ik vertrek met de auto graag ruim op tijd, want je weet maar nooit. Het is een half uur rijden, dus ik vertrek 45 minuten voordien. Zo hoef ik me niet te haasten met een marge van een kwartier.


Nog maar goed en wel vertrokken. Hupla! File, waar anders nooit file is. Tien minuten aanschuiven wegens wegenwerken. Ik kom aan in Gent en je kan het al raden… Wegenwerken! Weer ruim een kwartier aanschuiven. 

Trein, bus of auto… Het is vaak een beetje langer reizen. 🙂

16 gedachten over “België, altijd een beetje (langer) reizen 

  1. Kathleen

    Elke keer als ik terug naar België kom, ben ik welgeteld 15 minuten keigelukkig. Dat is de tijd die nodig is om van de luchthaven naar een of andere vorm van openbaar transport te geraken, en daar ligt altijd de frustratie te wachten. Vervoer in Vlaanderen is echt een drama en als ge het mij vraagt een negatieve factor voor de volksgezondheid.
    Ik leef met u mee.

    Liked by 1 persoon

  2. Lien

    Naar Gent met de auto doe ik al een aantal jaar niet meer. Altijd die miserie (en zo slecht voor milieu…) Dus ik neem de trein. En ja, dat is soms met vertraging of wisseling van spoor (niet leuk gelijk in Gent waar er geen roltrappen zijn) of andere problemen. Maar ik blijf toch voor de trein kiezen. Boekje erbij en op het gemak, zonder stress. We kunnen er toch niets aan veranderen. Met de auto daarentegen … kom ik helemaal overstuur aan.

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Als ik van thuis vertrek en tijdens de spits ga ik nooit met de auto, altijd met de trein. Maar ik vertrok vanuit Dendermonde en dan kost een ticket € 10,60 heen en terug. De auto is enkel diesel want ik kon gratis parkeren.

      Like

      1. Sabine

        Haha ja klopt 😀 En ja hoor je mag zeker lekker klagen! Voor mij is Nederland nu ik vergelijkingsmateriaal heb over hoe het óók kan opeens heel fijn om te reizen haha 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

