Vakantie 2016

Wat schrik ik even van de tijd die voorbij vliegt. Ik dacht het is een tweetal weken geleden was dat ik geblogd heb maar het bleek geleden van 23 juli! Mijn vakantie was zeer gevarieerd.

Eind juni ging ik een lang weekend naar Vladslo (Diksmuide), Vlazjele voor de locals 🙂 Ik ga daar geregeld dogsitten bij een vriendin, wat ik zie als een mini-vakantie. Het is daar een mooie omgeving en ik hou er van om eens op de boerenbuiten te vertoeven.

Eind juli gingen we een mid-weekje naar Engeland. We verbleven in Reading. Op zondag bezochten we Windsor Castle langs de buitenkant. Op maandag en dinsdag ging ik op mijn eentje naar Londen, het was de eerste keer dat ik Londen bezocht. De eerste dag liep ik wat verloren omdat ik niets wist zijn. Gelukkig liep ik niet letterlijk verloren en vond ik de weg makkelijk terug naar het station. De tweede dag ging ik wat meer voorbereid naar Londen en bezocht ik het British Museum, the British Library (met handschriften van Anna Boleyn, Henry VIII, Mozart, Jane Austen,…) en het Natuurhistorisch museum met een skelet van de Dodo. De dagen er na heb ik Reading verkend.


Op 9, 10 en 11 augustus ging ik met vrienden naar Friesland en Groningen. We gingen waddenlopen op de Waddeneilanden en bezochten ook een zeehondencrèche. *smelt* Het was een druk maar aangenaam reisje.


De week van 15 augustus heb ik een weekje in Dendermonde vertoefd. Het was zeer relax en aangenaam.

Vorige week moest ik terug aan de slag. Doordat ik bij vrienden in Heusden ging gaan dogsitten, had ik nog een vakantiegevoel. Het was mooi weer en ik ging elke dag met de fiets naar het werk. Heerlijk om op 7,5 km van het werk te verblijven. Op een half uur fietsen langs de Schelde, was ik op het werk. Handig ook om geen rekening te moeten houden met bus- en treinuren en geen files te hebben.

Wat deden jullie zoal deze zomer?

16 gedachten over “Vakantie 2016

  1. Sven

    Hey Sofie!
    Inderdaad precies een boeiende en diverse vakantie!
    Ben zelf onlangs ook voor het eerst naar Londen geweest. Met Nele met de trein. Op één dag op en af. Is heel goed te doen. We zijn naar een tentoonstelling geweest en daarna ook wat rondgewandeld in de stad. ‘k Had nooit gedacht dat Londen me zo zou boeien. Wil er zeker nog terug gaan.
    En wat ik tijdens mijn vakantie gedaan heb? Met Sander naar de Pyreneeën wat bergsporten gedaan: een via ferrata geklauterd, een prachtige canyon afgedaald, hydrospeed uitgeprobeerd en geraft. En tussendoor voor de tent of aan een bergriviertje gitaar zitten spelen en samen met Sander een minivoetbaltornooike gewonnen 🙂 Allemaal just for fun! Hoewel, het liedje die ik schreef, wordt uiteraard een hit. Een platina plaat! Met duustmiljoenmiljard downloads op iTunes en zo en al van dat. 😉
    En sinds lang nog eens naar festivals geweest. Sinds Lou Reed gestorven is, heb ik me voorgenomen vaker eens naar een festival te gaan. ‘k Heb er spijt van dat ik die nooit gezien heb. Dus heb ik enkele artiesten op mijn bucket-list gezet.
    En zaterdag lopen we misschien elkaar tegen het lijf want op Crammerock speelt er een tof groepeke 😉 Ikzelf ga vooral voor Balthazar en Alice on the Roof wil ik ook graag eens zien. Maar ga misschien wel naar VLF ook gaan kijken. Niet zoals jou, voor de zoveelste keer maar heb ze toch ook al 2 keer gaan bekijken. ‘k Vind ze wel tof, live. De overgave van Els Pynoo is mega.
    Fijn te horen dat je een mooie vakantie hebt gehad!
    Vele groeten!
    Sven

    Liked by 1 persoon

  2. Sabine

    Wat fijn zeg dat je vakantie hebt gehad! Wadlopen wil ik ook nog weleens doen trouwens, lijkt me heel leuk 🙂 Wij zitten nu in Hongkong, maar wegens een congres waar mijn vriend heen is. Voor mij lekker vakantie 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Yvonne

    Wat een heerlijke vakantie had je! Zelf zijn we 4 weken ver op reis geweest, maar als ik dit lees realiseer ik me dat we eens vaker dicht bij huis zouden moeten blijven. Dat we zoveel hier nog niet gezien hebben wat ook de moeite waard is.

    Liked by 1 persoon

  4. Sheila @ beineffable.com

    The Bitish Museum is echt één van mijn favo musea ter wereld. Ik kom er ook echt graag. Ze hebben zo’n geweldige collectie. Mijn vakantie is gisteren begonnen en overmorgen vlieg ik naar Thailand. Heb er echt zin in.

    Liked by 1 persoon

  5. Hilde

    Het is zo te lezen een mooie en vooral aangename break geweest. Enne..alleen naar London, wow, dat lijkt me een uitdaging. Hier hebben we genoten van een korte vakantie in Zeeland (ook op m’n blog 😉 ) en dat was echt genieten ook. Toen ook een folder meegenomen van die zeehondencrèche (denk toch dat dat over hetzelfde gaat) waar jij het hierover hebt. Fijn dat je zo hebt kunnen genieten, Sofie ;-).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

