Tiqi is 7 jaar geworden!

Hiep hiep hoera, mijn lieve ventje is vandaag 7. In oktober zal hij ook al 5 jaar bij mij zijn. De band met hem wordt elke dag sterker. Hij is mijn knuffelbeer, mijn maatje, mijn gevoelig zieltje waarbij ik troost en steun vind. Tiqi is in tegenstelling tot de dames altijd in voor een knuffel.

IMG_8978

Sinds ik Mati geadopteerd had, was ik verliefd geworden op de podenco. Zij lijkt het meest op een galgo en toen iemand me vroeg, zit daar Podenco in? Dan dacht ik, nee hoor, een podenco, zo’n lelijke hond. Toen ik begon op te zoeken en te lezen over de podenco kwam ik tot de ontdekking dat er inderdaad podenco in Mati’s genen zat. En qua karakter is ze echt wel een podenco. Door verliefd te worden op de podenco, begon ik ook zijn uiterlijk enorm mooi te vinden. Dus ik wilde een échte podenco. En zo adopteerde ik Tiqi, met de enige vereiste: steekoren! Qua bouw is Tiqi wat ronder en steviger dan een podenco en hij is ook heel rustig met uitzondering van zijn jachtinstict en zijn gek momentje op een dag.

16_maexchen_01

Tiqi werd gevonden toen hij 6 weken oud was. Samen met zijn vermoedelijk broertje werd hij gevonden op La Palma. Daar werd hij naar een dierenarts gebracht om hun het fatale spuitje toe te dienen. Toen een Duitse dame dat zag, kon ze het niet over haar hart krijgen om twee gezonde pups te laten sterven. Zo werden ze gered. In afwachting tot een vlucht naar België moest Tiqi in het asiel van Lanzarote wachten. In oktober 2009 vloog hij naar België, daar moest hij 2 jaar wachten op adoptie tot ik hem uiteindelijk geadopteerd heb.

12 gedachten over “Tiqi is 7 jaar geworden!

  1. Le petit requin

    Gelukkige verjaardag Tiqi! Mooie, fiere hond is hij geworden! En dan zeggen dat het evengoed zeven jaar geleden al had kunnen eindigen… wat een geluk dat die Duitse vrouw het niet over haar hart kon krijgen en hij bij jou uiteindelijk zo’n goede thuis gevonden heeft.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

