Loesje en de verdronken iPhone

Eind maart leg ik mijn tijdschriften op de lavabo met daarop mijn iPhone. Onstabiel  vallen mijn tijdschriften naar beneden op een emmer water. Blij dat ze niet te erg beschadigd waren, haal ik ze van de emmer vandaan. Een halve minuut later kwam het besef dat mijn iPhone er ook in gedonderd moet zijn. Vlug probeerde ik hem nog te redden.

Ik meen me vaag te herinneren dat je een verdronken iPhone best een paar dagen in zout moet leggen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een uur kwam ik tot het besef dat ik maar beter eens opzoek wat je doet in zo’n geval. We zijn weer een uur verder wanneer mijn laptop eindelijk is op gestart en ik kan opzoeken wat je moet doen. En wat lees ik? Je moet een een natte telefoon in rijst leggen! Natuurlijk, rijst, rijst was het *zucht* Toen voelde ik me wel even dom. Zout en technologie zijn niet zo’n beste vrienden, helaas. Terwijl rijst vocht opneemt. Na 3 dagen kreeg ik mijn iPhone helaas niet meer aan de praat. Ondertussen had ik al een nieuwe gekocht, maar ik wou mijn oude nog aan mijn moeder geven.
Het leverde me ook een week rust op. Het was wel fijn om eens op te staan zonder meteen aan dat ding vast te hangen en van alle sociale media te checken. Ik kreeg plots veel meer gedaan op mijn voormiddagen. Ik had precies een zee van tijd. Nu nog karakter vinden om ook dit weer eens af en toe toe te passen. In de Flow staat er een interessant artikel hierover.

Nu ik een nieuwe heb, heb ik besloten dat badkamer en keuken verboden terrein zijn voor mijn telefoon. Tot nu toe hou ik het al anderhalve maand vol! Bank vooruit en kus van de juf.

 

18 gedachten over “Loesje en de verdronken iPhone

  1. Sabine

    Ohh haha help! Ik zou echt even gek worden, maar daarna zo blij zijn met die rust! Laatst heb ik per ongeluk het Samsung horloge van mijn vriend in de wasmachine gestopt. Ik voelde me zo lullig. Gelukkig deed ie het nog daarna!

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Woeps! Gelukkig dat je er ook de goede kanten aan ziet 😉
    In water is mijn gsm (nog) nooit terechtgekomen, maar hij kletst hier iets te vaak tegen de grond. Gelukkig heb ik een simpel, “dom” modelletje, dus batterij er terug insteken is meestal voldoende om hem weer aan de praat te krijgen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

