Voordelen van single zijn

De laatste weken heb ik het soms moeilijk met hoe het allemaal gelopen is. Er is dan ook heel veel gebeurd het afgelopen anderhalf jaar. Het hele Spanje gebeuren vind ik een verrijking, maar de zoektocht naar een geschikte woning was niet evident. Zeker niet als je parttime werkt en 3 honden en 2 katten hebt.

Ik heb het vooral moeilijk met hoe het op relationeel vlak gelopen is. Ik had het niet meer verwacht maar ik heb het nu pas moeilijk dat mijn relatie na 11 jaar fout gelopen is. We hebben dan ook 11 jaar lief en leed gedeeld, wat ook normaal is dat je dat niet zomaar verwerkt hebt. In januari heb ik een punt gezet achter mijn relatie met S. Onze leefwereld was te verschillend.

Daarom probeer ik me nu te focussen op wat voor voordelen het heeft om single te zijn.

  • ik hoef maar om de 2 dagen te koken want ik heb meestal genoeg eten voor twee dagen
  • ik ga niet meer elk weekend pizza of spaghetti gaan eten, wat geld uitspaart en ook gezonder is
  • ik kan eten waar ik zin in heb
  • als ik geen zin heb om te koken, dan eet ik een tas soep met een boterham
  • zonder oordoppen slapen, niet dat mijn ex veel snurkte maar ik kan niet goed inslapen als ik op iemand zijn adem ligt te luisteren
  • op regelmatige tijdstippen gaan slapen en opstaan
  • tot 16h in pyjama rondlopen
  • een foto van een knappe man als schermafbeelding op mijn gsm zetten πŸ˜€
  • flirten
  • naar muziek luisteren die ik graag hoor
  • naar natuurgeluiden luisteren
  • mediteren in de living
  • meezingen met de radio
  • aan niemand moeten vragen wat, wanneer en met wie je weggaat
  • zelf alles inrichten
  • een dag langer mijn haar niet wassen als ik toch niemand zie die dag
  • af en toe een weekend gaan logeren bij vrienden
  • stilte als ik er nood aan heb

Oh en ik ben nog een belangrijk puntje vergeten! Nyrah kan een hele nacht bij mij lekker onder het donsdeken slapen πŸ™‚

Bij J heb ik me altijd zeer vrij gevoeld om te zijn wie ik ben. Dus de puntjes zijn zeker niet (allemaal) naar of op hem gericht.

 

 

23 gedachten over “Voordelen van single zijn

  1. greet

    Een relatie van 11 jaar, het vraagt inderdaad tijd om dat achter je te laten. Ik herinner me dat ik toen ik niet meer samen was met mijn ex-vriend plots extra vaak de dingen ging koken die hij niet lekker vond (nooit zoveel champignons gegeten als toen, en daar zΓ³ van genoten :-)).

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Amai, 11 jaar, dat is inderdaad al niet niks!
    Leuk lijstje wel en je doet mij beseffen dat ik best mijn haar eens was straks πŸ˜‰

    Bij dat ademhalen moest ik wel lachen; Johan heeft apneu en slaapt daarom met een luchtpomp, waardoor ik dus elke avond naast Darth Vader in slaap val πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Billy

    oei, was het nu S. of J. ?
    Ik heb ook wel momenten waarop ik denk, was ik nu maar alleen. Vrouwlief en ik hebben wel veel gemeenschappelijke interesses en hobby’s, maar ook veel verschillen. Vakanties bvb., daar zou ik (om financiΓ«le redenen) graag de goedkope alternatieven uitproberen (zoals huisruil en coachsurfing), wat bij haar volledig uitgesloten is. En zo zit op vakantie gaan er al jaren niet meer in (buiten enkele weekendjes of minitripjes).
    Liefde voor de natuur is ook al geen gemeenschappelijk kenmerk, gelukkig kan ik dat wel eens compenseren door bij het fietsen langs mooie natuurgebieden te rijden.
    Maar het grote nadeel aan single zijn zou de eenzaamheid in de oudere jaren zijn. Geen kinderen die voor je kunnen zorgen, niemand meer om je heen om die lange dagen te slijten…

    Liked by 1 persoon

    1. loesjezaakjes Berichtauteur

      Een relatie nu is geen garantie op een relatie in de oude jaren… Je partner kan 10 jaar eerder sterven, je kinderen kunnen je de rug toekeren,… Misschien heb je als oude single een goed sociaal leven. Niks is zeker in het leven.

      Liked by 2 people

  4. Pingback: Mijn populairste berichten allertijden (6/40) | Loesje Zaakjes

Geef een reactie

