De 40 dagen zitten er op

Zo, de vastenperiode is alweer afgelopen. Eigenlijk moest ik niet veel veranderen aan mijn eetpatroon, want thuis at ik sowieso al veganistisch. Eén keer per week ga ik met mijn moeder frietjes eten en toen at ik wel mayonaise bij de frietjes. Ik kon ook kiezen voor ketchup of pickles, maar daar zit nog meer suiker in dan in mayonaise. Dus ben ik voor de mayonaise gegaan. Ook heb ik gezondigd toen ik bij een vriendin ging logeren, toen hebben we een samen vegetarische lasagne gemaakt.

Wat ik wel veranderd heb, is mijn broodbeleg. Ik deed anders boterhammen met kaas mee naar het werk. Dit heb ik veranderd in boterhammen met Streich (plantaardig broodbeleg op basis van zonnebloempitten) of met notenpasta (cashewnotenpasta, amandelnotenpasta,…)

Als ontbijt eet ik havermout met ongezoete sojayoghurt. En ’s avonds eet ik 3 tot 5 soorten groenten met quinoa, volkorenpasta, rijst,… gecombineerd met peulvruchten of tempeh.

Ohja ik heb nog gezondigd. Sinds een kleine maand heb ik kipjes en die eitjes heb ik wel opgegeten.

Hier kun je volgen wat mijn impact is op het milieu door 40 dagen geen vlees te eten, gecombineerd met seizoensgebonden groenten eten, afvalvrije dagen en geen voedsel weg te gooien.

Bij deze heb ik besloten om een when-at-home-vegan te worden. Dit wil zeggen dat ik thuis veganistisch eet, dus ook het eten dat ik meeneem naar het werk. Het zou een beetje lullig zijn om boterhammen met kaas mee te nemen naar het werk omdat ik ze op het werk op eet. En dus niet thuis eet. Maar wanneer ik op restaurant of bij vrienden en familie ben, vind ik het moeilijker om veganistisch te eten. Ik vind het wel heel nobel dat ze vegetarisch koken voor mij.

3 gedachten over “De 40 dagen zitten er op

  1. greet

    Ik was benieuwd naar de streich, maar nu ik hem google herken ik de potjes. Ik was er ooit enthousiast over, maar toen het potje half op was vond ik het vreemd genoeg al niet meer lekker. Misschien nog eens een andere smaak proberen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

