Hondenpraat #4

Wanneer je elke dag gaat wandelen met 3 honden heb je veel bekijks en veel commentaar. Want lukt dat wel om met 3 te gaan wandelen??

  • Een vrouw, die aan haar deur stond te roken, zei: “Amai, dat zien er gevaarlijke honden uit.” Ik zei dat het nochtans hele lieve honden zijn. Dit was de eerste keer dat ik die opmerking krijg, meestal vinden mensen windhonden heel lief en vriendelijk. Mensen vragen wel eens of Tiqi een Doberman is, misschien vandaar. En rechtopstaande oren worden ook als stoer aanschouwd. Vroeger hadden onder andere een doberman, een pitbull, etc. gecoupeerde oren. Die vraag krijg ik ook dikwijls, “zijn die zijn oren gecoupeerd?” Euh?? Nee! Dan zou hij wel hele lange oren gehad moeten hebben omdat die zo groot rechtop te laten staan 😀
  • Zijn dat van die windhonden?
  • Een man in het centrum van Eine: “Daar heb je veel vriendschap van hé? Een hond is een échte vriend, die zet geen masker op”
  • Een man op de parking van Vanden Borre: “Mevrouw, mag ik eens wat vragen? Dat zijn naar het schijnt hele rustige honden, ik heb een labrdadoodle en die blijft maar gaan. En er hadden mij mensen gezegd dat ik een greyhound moet nemen. Ene van Spanje.”
  • Toen ik buiten stapte met de honden, zei een jonge dame: “Amai, dat zijn er veel om mee te gaan wandelen.” Toen aaide ze Mati en was ze verbaasd dat ze zo zacht was. “Dat is een kleiner ras zeker?” (wijzend naar Nyrah) “Ik dacht eerst dat het een jongske was maar ik zie het aan haar kopje dat ze al volwassen is.” Toen keek ze naar Tiqi en zei: “eigenlijk zijn ze wel mooier als ze wat dikker zijn hé”. Ik vertelde dat Tiqi een ander ras is, namelijk een podenco maar dat hij wel verwant is aan de windhond. Podenco’s vind ik persoonlijk wat steviger gebouwd dan de Spaanse galgo.
  • Aan de overkant liep een koppel en ik hoorde de man zeggen tegen zijn vrouw: “Kijk dat meisje heeft zelfs 3 honden”. Die wilde waarschijnlijk een hond maar kreeg er geen van zijn vrouw :p
  • Daarnet ging ik wandelen en kwam een koppel tegen en ze stonden te kijken hoe Nyrah rond kroste: “Mooi om dat te zien lopen”. “Allez het is er het weer voor, de wind én windhonden”
  • Buurjongens tegen elkaar: “Wow, die is snel”. “Ahja dat zijn windhonden én die zijn zo snel als de wind”
  • Kindje: kijk, bambi’s!!
  • Mama: kijk eens wat een mooie honden! Kindje: Nee, dat zijn paardjes!
  • Kindje: Heten die ‘windhonden’ omdat ze zoveel winden laten?
  • Discussie tussen moeder en zoon toen ik passeerde: “Dat is heel zekers een kleintje van die twee”. “Maar nee, dat is een kleiner ras”
  • Dame met haar bejaarde moeder: “Dat is een kleiner ras zeker hé? Ons moeder peinsdige dat een jongske was”
9 gedachten over “Hondenpraat #4

  1. lifeisagardenofquotes

    Argggg I hate it. Ik kan er zelfs niet tegen dat ze mijn hond strelen. En altijd de veronderstelling dat mijn hond levensgevaarlijk is. Ik probeer het me niet aan te trekken de opmerkingen, maar soms durf ik toch wel eens iets zeggen in de trant van ‘Pas op, hij heeft nog niet gegeten vandaag’, net om de vooroordelen te versterken. Ze moesten eens weten dat het de grootste vod is van al de dieren die ik heb.

    Liked by 1 persoon

  2. Hilde

    Zalig om te komen lezen, Sofie. Hoewel ik geen hondenheld ben, is er toch veel verschil in. Echt leuke anecdotes. En het stoort niet dat er geen foto’s bij zijn. Je tovert zo al foto’s erbij met je leuke verhalen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

