Verbeelding Bookchallenge 2015 Update #3

Hier de laatste update voor de Verbeelding Bookchallenge van 2015. Het voorlaatste boek dat ik las was ‘Al wat schittert‘ van Eleanor Catton. Hierbij kon ik meteen 4 puntjes afstrepen! Hupla! Tja, een trage lezer moet er iets mee doen. Het kon tellen voor het eerste puntje, want het boek telde geen 500 pagina’s maar maar liefst 832 pagina’s (stoefer!). Het paste ook bij puntje 7, een mystery. En het speelde zich af in Oceanië, meer bepaald in Nieuw-Zeeland. Toen ik hiernaar op zoek was, raadde mij iemand op facebook aan om dit boek te lezen. Daarmee kon ik ook puntje 14 afstrepen. Hiephoi! Ik vond het een zeer mooi boek, het zat heel goed inéén en het was boeiend genoeg om steeds verder te willen lezen. Het was zeker niet langdradig, wat je wel zou verwachten voor een boek van 832 pagina’s.

Dan moest ik nog één boek lezen en dat was een boek waar je als kind gek op was, hiervoor heb ik niet lang moeten zoeken. Ik had het ooit gekregen voor mijn verjaardag, dus ik had het in mijn boekenrek staan. Ik had het zelfs mee verhuisd van Spanje. Het was vreemd om een kinderboek te lezen, ik vond de taal niet zo rijk en er was weinig diepgang. Maar dat is misschien normaal voor een kinderboek. Het was ‘Meester van de zwarte molen‘ van Otfried Preussler.

VERBEELDING BOOK CHALLENGE 2015

1. Een boek van 500 pagina’s of meer: Al wat schittert van Eleanor Catton
4. Een fantasyboek: Harry Potter en de steen der wijzen van J.K. Rowling
7. Een mystery of thriller boek: Al wat schittert van Eleanor Catton
10. Een boek gebaseerd op waargebeurde feiten:  Into the wild, Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans
11. Een historische roman: Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans
14. Een boek dat iemand je heeft aangeraden: Al wat schittert van Eleanor Catton
17. Een boek waar je gek van was als kind: Meester van de zwarte molen van Otfried Preussler
20. Een boek dat je kan uitlezen op een dag: Kameleon Gedichten van Charlotte Van den Broeck
21. Een boek dat verfilmd werd: Into the wild
24. Een boek dat zich afspeelt in Azië: De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren van Haruki Murakami
27. Een boek dat zich afspeelt in Oceanië: Al wat schittert van Eleanor Catton
30. Een poëzie bundel: Kameleon Gedichten van Charlotte Van den Broeck

Ik vond het zeer tof om mee te doen aan zo’n challenge, ik heb ook soms gebaald. Vooral toen ik een fantasy-boek moest lezen. Ook bij een thriller baalde ik maar toen ik ‘Al wat schittert’ vond, had ik meteen zin om het te lezen.

Op 5 maand tijd heb ik toch 7 boeken gelezen, wat toch wel een prestatie is voor mij. Ik lees enorm graag maar ik ben een trage lezer met vele andere hobby’s.

Op naar de volgende challenge, ik twijfel om mee te doen met die van Verbeelding BC 2016. Ik wou aan deze meedoen, maar toen vertelde een collega dat hij die van Iedereen Leest gaat doen. Die sprak me ook al aan maar ik koos voor degene die in het bloggerswereldje rond gaat. En nu twijfel ik want het is wel tof om IRL te kunnen praten over de challenge.

Welke challenge moet ik volgens jullie volgen? 🙂

13 gedachten over “Verbeelding Bookchallenge 2015 Update #3

  1. Dina

    Wat heb je veel gelezen! Ik ben zelf ook een behoorlijk trage lezer en heb altijd wat last van concentratieproblemen. 😛 Ik ken beide challenges niet, maar misschien kun je ze combineren (en misschien een soort eigen challenge maken)? 😀

    Like

  2. fiekefatjerietjes

    Wauw, een boek van meer dan 800 blz.! Goed gedaan hoor!
    Ik zou ook denken om beide naast elkaar te leggen, en je kan ook gewoon zien hoe ver je geraakt hé? Hier hou ik het bij de VBC2016, omdat er zo’n leuke sfeer is in Blogland hierrond en omdat je echt overal leuke tips kan oppikken. Benieuwd naar je leeservaringen in 2016!

    Liked by 1 persoon

  3. Hilde

    Wat lees ik hier, er bestaat nog een book challenge. Ik ben snel even gaan kijken en ja spreekt me ook wel aan. Aiaiai. Dat wordt dus kiezen en/of combineren. Wel positief, om zo je boeken spectrum te verbreden. Haruka Murakami wil ik ook gaan ontdekken. Die heeft er ook al heel wat bijeen geschreven, amai.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

