Happy mailbox #1

Sinds een anderhalf jaar ontvang ik naast saaie facturen, ook echte post. Ik hou van briefjes en postkaartjes, dus ik begon aan postcrossing te doen. Echter vond ik dit een beetje te onpersoonlijk en wou ik graag persoonlijkere post ontvangen dus ging ik op zoek naar penvrienden. Ook doe ik soms aan een Swap, zoals dat heet. Dan stuur je bv. thee en dan ontvang je van iemand anders ook thee.

Vorige week had ik 4 op 5 dagen leuke post ontvangen. Dit is wat in mijn brievenbus kwam.

Een kaartje uit Chili met 5 zakjes thee erbij, dit was een Swap. Ik moest 5 soorten thee opsturen naar Amerika en ik kreeg er uit Chili! Hoe cool is dat!!

foto 1(2)

Op dinsdag maakte ik een kerstpakje voor mijn penvriendin uit Nederland.

foto 2(2)

Op dinsdag heb ik een postkaartje ontvangen uit Israรซl, dit was ook een Swap. Je moest een kaartje zoeken waaraan een herinnering vast hing. Ik heb een kaartje naar Malta gestuurd.

foto 1(3)

Op woensdag ontving ik twee kerstkaartjes, eentje van de lieve Cรฉcile uit Nederland. Een kaartje met haar twee konijntjes, kerstthee, een kerststicker en een kerstlabeltje. Het andere kaartje kreeg ik van de lieve Manuela uit Duitsland.

foto 2(3)

Op donderdag kreeg ik een kaartje met vosjes!!! Dit kaartje kreeg ik van de moeder van J.

foto 3(1)

Vrijdag had ik helaas geen post.

Noot: de kwaliteit van de foto’s is helaas niet dat, de combinatie oude aaiphone met donker dagen zorgen voor onscherpe foto’s.

Sturen of krijgen jullie wel eens andere post dan facturen?

 

17 gedachten over “Happy mailbox #1

  1. Kris10

    Regelmatig! Heb ook een tijdje aan postcrossing gedaan, heb een pennevriendin en heb al wel eens een pakje opgestuurd. Nu bvb met de kerstruil van bigcitylife.be. Ook mijn kerstwensen verstuur ik op papier. Veel leuker! Heb jij nog ideeรซn wat ik per post kan versturen als extraatje bij een kaartje? Ik kom niet verder dan thee, een bladwijzer of een mooie foto.

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie

    ik stuur enkel nog brieven of kaartjes met kerst. jammer eigenlijk. vroeger had ik veel penvrienden, over heel de wereld. dat is helaas allemaal verwaterd. en er is toch niets zo leuk als รฉchte post krijgen?!

    Liked by 1 persoon

      1. Falderie

        ja eigenlijk zou ik dat meer moeten doen… alleen ben ik zo into online communicatie… het geduld om te wachten vooraleer die brief toekomt en ik reactie krijg… een moeilijke!

        Liked by 1 persoon

  3. iliveformydreams.com

    Oh wat leuk! Zo leuk om te versturen. Ik doe dat eens in de zoveel tijd naar mijn liefste vriendinnetjes, kaartjes of zomaar een klein pakketje opsturen. Ook met de kerst kregen ze een zelf samengesteld pakket met mok en thee erbij. Zo leuk om de reacties te zien.

    Liked by 1 persoon

  4. pizzapartyfridaynight

    Hej Sofie! Bedankt voor jouw leuke pakketje door de kerstswap van BigCityLifeBlog ๐Ÿ˜Š Ik vind het ook superleuk om kaartjes en pakketjes te krijgen, maar ook te versturen ๐Ÿ˜Š Ik ken het nog maar sinds kort, dat swappen, maar vind het wel spannend. Ik zou dat graag ook meer doen ๐Ÿ˜Š Waar heb jij jouw pen- of swapvriendinnen gevonden? Veel liefs, Nele | Pizzapartyfridaynight

    Like

  5. Hilde

    Ik hou van kaartjes, veel persoonlijker dan een snelle en ongepersonaliseerde sms ;-). Pennevrienden heb ik vroeger ook wel gehad. Ik dacht dat dat ras was uitgestorven ๐Ÿ˜ฎ niet dus, gelukkig maar. Graag gelezen hier.

    Liked by 1 persoon

      1. Hilde

        Het heeft toch iets nostalgisch vind ik, dat brieven schrijven. Altijd leuk, te weten dat men er iemand mee verrast, of omgekeerd dat men zelf wordt verrast. Met Kerst bijvoorbeeld stuur ik enkel maar kaartjes, geen sms. Ik wil die traditie ook zo houden :-).

        Liked by 1 persoon

      2. loesjezaakjes Berichtauteur

        Ja, dat is leuk, voor verjaardagen stuur ik ook vaak eens een kaartje. Of nog leuker is zomaar een kaartje sturen of krijgen ๐Ÿ™‚

        Like

      3. Hilde

        Dan is de verrassing nรฒg zo groot hรฉ, op van die onverwachte momenten. Ik denk dat ik dat ook eens vaker ga doen. Je inspireert me, dank je!

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

