Challenge-evaluatie & nieuwe uitdaging

De challenge die ik in augustus volgde, was om om 21h offline te gaan. Dit is me deels gelukt. De eerste twee weken lukte het me zeer goed om om 21h offline te gaan. Ik had precies zeer veel tijd ’s avonds. Daardoor moest ik soms op zoek gaan naar wat ik nog zou doen de komende twee uur. Maar het is wel leuk om geen berichten meer te krijgen na 21h. Ik begon meer te lezen in mijn tijdschriften, legde eindelijk eens een penvriendinnenschriftje aan, ruimde wat op,…

In de tweede helft van augustus had ik wat persoonlijke problemen, waardoor ik me niet kon concentreren op mijn tijdschriften. Ik was teveel bezig met de problemen en te zoeken naar oplossingen. Hierdoor zocht ik een afleiding in mijn smartphone en had ik nood aan sociaal contact. Tegen het eind van de maand heb ik mijn challenge weer opgepakt en ging ik weer netjes om 21h offline.

In het weekend gunde ik mezelf om tot 22h online te blijven. Eigenlijk ben ik best wel trots op mezelf dat ik bijna altijd offline geweest ben, met uitzondering van die éne week. Ook stond mijn mobiel internet af en dat vond ik ook erg fijn. Enkel als ik echt iets moest opzoeken, dan stond mijn internet aan. Zoals die keer toen ik de weg kwijt was in Antwerpen. Ik was totaal de verkeerde kant op gefietst.

Ik voel me hier zeer goed bij, dus ik denk dat ik het als een nieuwe gewoonte ga invoeren.

De nieuwe uitdaging voor september is er weer eentje van Chickslovehappiness. Dit keer moet je je goede voornemens realiseren. Iedereen maakt goeie voornemens maar weinig mensen doen ze ook daadwerkelijk. Omdat het bij velen de vakantie voorbij is en dus ook weer voornemens maken.

Mijn voornemens die ik al herhaaldelijk gemaakt heb, zijn mediteren en elke dag 10 blz. lezen in een non-fictie-boek. In de maand september wil ik elke dag minstens vijf minuten de tijd nemen om te mediteren én elke dag 10 blz. lezen. Maar ik ga mezelf ook een dagje vrijaf gunnen om de druk niet te hoog te leggen. Het is wetenschappelijk bewezen dat dagelijks mediteren effect heeft op de mentale gezondheid.

Wat zijn jullie goeie voornemens?

10 gedachten over “Challenge-evaluatie & nieuwe uitdaging

  1. Sabine

    Mooi gedaan! Leuke nieuwe uitdaging ook weer 😀 Mijn voornemens, goede vraag 😉 Blijven sporten en dit combineren met voldoende ontspanning en werk. Verder weet ik het even niet. Maak nooit zoveel voornemens haha. Succes!

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Goed bezig! Ik doe momenteel een minimaliseerchallenge en een van de opdrachten is het inbouwen van een goede avondroutine. Nu heb ik die deels al wel (wat lezen of mediteren voor het slapengaan), maar ik denk dat dit ook het goede moment is om wat strikter te letten op dat offline gaan vanaf 21h!

    Leuk voornemens ook; ben benieuwd of het je lukt om ze vol te houden. Mediteer jij op jezelf of gebruik je daarvoor een app of website ofzo? Ik mediteer nu met een 30 dagen meditatieprogramma, maar ben nog niet zeker of ik er na iets anders ga zoeken of dat gewoon nog eens herhalen.
    Wat bij mij helpt om mijn 12 voornemens van dit jaar vol te houden, is er updates over schrijven voor mijn blog, waardoor ik er regelmatig aan herinnerd wordt 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

