Review Provamel Yoghurt

Sinds 3 augustus eet ik terug volledig plantaardig, ik wou dit al een tijdje omdat ik me er beter bij voel maar ook omdat ik het gewoon veel lekkerder vind. Als ontbijt at ik altijd havervlokken met Griekse Yoghurt. De Yoghurt wou ik vervangen door een plantaardige variant. Maar plantaardige vervangers voor zuivel zit meestal boordevol suiker. En geraffineerde suikers en chemische zoetstoffen eet ik ook al niet… Wat eet ik dan nog wel?

Provamel, de biologische variant van Alpro, heeft plantaardige yoghurt zonder toegevoegde suikers! Hoera! Ze hebben 3 suikervrije yoghurts: Soja natuur, Soja Kokosnoot en Soja Amandel. Ik kocht Soja Kokosnoot en Soja Amandel omdat ik het idee heb dat het gezonder is als er noten in zitten. πŸ˜€ De variant met kokosnoot vind ik lekker maar de kokosnoot smaakt niet echt door. Bij de Soja Amandel smaak je de amandelnoten wel heel duidelijk door. Het is maar wat jij het liefste hebt, ik verkies de Soja Amandelnoot.

Provamel is te koop in de biowinkel. De yoghurt die ik kocht, kost ongeveer €2,80 voor 500 gram. De exacte prijs weet ik niet meer.

Wat eten jullie voor ontbijt?

16 gedachten over “Review Provamel Yoghurt

  1. Nele

    Ook bijna altijd havermoutpap hier, afwisselend met gedroogd of vers fruit, met nootjes of zaden en pitten… Of in’t weekend eens met gebakken appelschijfjes en geroosterde amandelschilfers… Jamjam πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. fiekefatjerietjes

    Hier vaak havermoutpap met rijstdrink, maar ik eet ook vaak muesli met noten en vruchten, vers fruit en yofu (van Alpro vaak, mijn favoriet is die met limoen). Alpro heeft ook een variant met kokos, die vind ik wel vrij sterk doorsmaken en heb ‘m niet meer gekocht omdat die precies wat op m’n maag bleef liggen…

    Liked by 1 persoon

  3. Sabine

    Soms wil ik ook wel gewoon weer eens naar de supermarkt lopen en (Griekse) yoghurt halen, maar helaas is dat hier zeer moeilijk te vinden. Alleen van die gezoete dingen hebben ze, maar die wil ik juist niet. Als ontbijt eet ik meestal brood of havermoutpap πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. zomersproetje84

    Fijne vondst!In de zomer eet ik vaak yoghurt (Griekse, gewone, vruchten) met muesli. In de gewone zal vast flink wat suiker zitten en in muesli ook maar goed ik vind dat lekkerder dan brood met warm weer. Ik eet sowieso steeds minder suikers. Is lekker voor even maar krijg er geen langdurige energie van.x

    Liked by 1 persoon

      1. zomersproetje84

        Dat geloof ik goed, durf niet op de verpakking te kijken…Heb nu room yoghurt perzik maracuja gekocht. Beetje een caloriebommetje met die room, maar mag wel voor een keertje toch?;-)

        Like

  5. Desi

    Ik ben een havermoutfan en begin bijna altijd met een bakje overnight oats! Daarnaast eet ik ook altijd fruit bij mijn ontbijt (meestal 1 stuk door mijn havermout en dan nog 1 stuk los). De laatste tijd eet ik vaker sojayoghurt met fruit en soms nog havermout er doorheen. Ik heb meestal wel de sojayoghurt met suiker, omdat die makkelijker verkrijgbaar is. Misschien toch maar vaker langs de biologische winkel voor de suikervrije versie. Volgens mij maakt dat qua prijs nauwelijks uit.

    Liked by 1 persoon

  6. Marieke

    Wat goed dat je helemaal plantaardig bent gaan eten! Ik ben zelf ook bezig met de overstap van vegetarisch eten naar helemaal plantaardig, maar ik blijf het nog wel lastig vinden hoor.

    Waar ik mee ontbijt verschilt van dag tot dag eigenlijk. De ene keer eet ik een flinke hand ongebrande nootjes met een vijg en wat dadeltjes, en de andere dag eet ik een aantal rijstwafels met avocado of humus als beleg. Ik ben nooit zo van de yoghurts en papjes geweest in de ochtend, maar misschien moet ik het toch eens proberen, het schijnt wel goed te vullen, hΓ¨? πŸ™‚

    Like

  7. Pingback: Mijn populairste berichten allertijden (6/40) | Loesje Zaakjes

Geef een reactie

