Dé verbeelding Book Challenge – Aangepaste versie

Ik twijfel al heel lang om mee te doen met de verbeelding book challenge. Toen ik Spanje woonde ging dat niet echt omdat ik dan elk boek zou moeten kopen op een e-reader en sommige boeken leen ik gewoon liever in een bibliotheek dan alles te moeten kopen. Maar nu kriebelt het om toch nog mee te doen. 30 boeken lezen op 5 maand tijd lijkt me nu wel wat teveel van het goeie. Ook al kun je thema’s combineren bv. een boek van 500 bladzijden die bovendien een historische roman is. Maar dan zou ik nog aan teveel boeken komen, ik ben nogal een trage lezer met veel andere hobby’s.

Vandaar mijn eigen aangepaste versie. Ik heb het zo eerlijk en fair mogelijk gedaan en niet alleen de thema’s kiezen die ik graag wil lezen. Al geef ik toe dat ik wel gezeurd heb, een klein beetje maar hoor!

Dus 30 boeken gedeeld door 5 maanden, bracht me op 12,5 boeken. Ik ga me niet bezig houden met een halve boek, dus laat ik het halveke maar vallen. Hier is dus mijn eerste zeurpuntje. En dan nu het tweede! Ik ga er een boek bij rekenen die ik in juli reeds gelezen heb. *bloos* En die kan ik dan nog eens rekenen bij twee thema’s. *oops*

Om niet de leukste thema’s er uit te pikken heb ik een eerlijke verdeling proberen zoeken, dus per tiental 4 boeken. Van boek 1 t.e.m. 10 nam ik telkens het eerste, het vierde, het zevende en het tiende boek. De lijst kun je hieronder vinden waardoor je het beter zult begrijpen. Ik ben soms nogal slecht in iets uitleggen omdat het voor mij logisch en duidelijk is. De vetgedrukte zijn dus de thema’s die ik ga lezen. De doorstreepte die heb ik dus al gelezen door mijn boek van juli er bij te steken.

VERBEELDING BOOK CHALLENGE

1. Een boek van 500 pagina’s of meer
2. Een boek gepubliceerd in je geboortejaar
3. Een non-fictie boek
4. Een fantasyboek
5. Een sci-fi boek
6. Een graphic novel
7. Een mystery of thriller boek
8. Een romance of chicklit
9. Een boek dat gericht is op kinderen onder de 12
10. Een boek gebaseerd op waargebeurde feiten  Into the wild
11. Een historische roman
12. Een boek met prentjes
13. Een boek dat een prijs heeft gewoon (Pulitzer, Man Booker, Nobel, Gouden Uil,…)
14. Een boek dat iemand je heeft aangeraden
15. Een boek dat voor 1900 werd gepubliceerd
16. Een reeks (mag een reeks zijn die je al begonnen bent)
17. Een boek waar je gek van was als kind
18. Een boek dat je ooit begonnen bent maar nooit hebt uitgelezen
19. Een boek met een 65+ hoofdpersonage
20. Een boek dat je kan uitlezen op een dag
21. Een boek dat verfilmd werd Into the wild
22. Een boek waar een televisie reeks werd op gebaseerd
23. Een boek dat al zeer zeer zeer lang op je te lezen lijst staat
24. Een boek dat zich afspeelt in Azië
25. Een boek dat zich afspeelt in Afrika
26. Een boek dat zich afspeelt in Latijns-Amerika
27. Een boek dat zich afspeelt in Oceanië
28. Een boek in een andere taal dan dat je anders leest (Engels? Frans? Duits? Islensku?)
29. Een bundel kortverhalen
30. Een poëzie bundel

Als jullie tips hebben over welke boeken in een thema passen, laat gerust een berichtje achter.

20 gedachten over “Dé verbeelding Book Challenge – Aangepaste versie

  1. fiekefatjerietjes

    Super! Ik doe ook mee met de challenge en heb het plezier van het lezen herontdekt. Neem gerust een kijkje op mijn blog voor de boeken die ik al gelezen heb. Voor nummertje 11 kan ik je De Boekendief aanraden, ik vond dat een heel mooi verhaal. En daarmee zou je puntje 14 ook kunnen afstrepen, hihi 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Le petit requin

    Leuk dat je meedoet! En ja, alle puntjes schrappen op een half jaar… ik snap dat je het wat minimaliseert 🙂

    Qua inspiratie vind je op mijn blog zowel een lijst van alle boeken die ik gelezen heb dit jaar als een overzicht van de Verbeelding book challenge.

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Uitdagingen Augustus | Loesje Zaakjes

  4. Nele

    Jana Arns, een vroegere schoolvriendin van mij die bracht ook een dichtbundel uit dacht ik… Of de gedichten van Ellen Lanckman (je kan hen beiden wel es fb-en) die vind ik ook wel mooi om te lezen. X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

