Hondenpraat #2

In de afgelopen week werd ik weer een aantal keer aangesproken door verschillende mensen. Afhankelijk van het aantal opmerkingen die ik krijg, zal hier al dan niet regelmatig een blogje over hondenpraat verschijnen. En ook afhankelijk van het feit of het andere opmerkingen zijn.

– Nog eentje van juli die ik vergeten was. Wanneer Tiqi onzeker, maar toch nieuwsgierig is, dan staat er bij hem één oortje recht en ligt er één oortje achteruit. Toen ik een oudere man voorliep, gingen de honden snuffelen. De man probeerde om het achteruit liggende oortje van Tiqi recht te zetten en zei: ‘Oh dat is spijtig van zijn oortje’. Hij dacht dat hij zijn oortje niet kon rechtzetten.

– Twee mannen die voor ’t stad werken. De één vroeg: ‘Oh mag ik dat klein hondje hebben? Ik ga er goed voor zorgen, voor goed!’

– Een dame op de loopweide , omdat Mati zo mager is: Oh is ze hier nog niet lang toch?

– Vier kindjes komen aangelopen. ‘Oh mevrouw, mogen we die honden eens aaien?’ ‘Wij willen die aaien want die zijn zo snel.’ ‘Die honden zijn zo mager maar in Spanje zijn die nog magerder.’ ‘Welk merk is dat?’

– Meisje aan het station: ‘Dat is een windhond.’ ‘En deze?’ ‘En dat kleintje?’ ‘Ze komen precies uit Egypte’

– Meisje op de trein tegen haar vriend: ‘Het is precies een tijger’ (over Mati omdat ze een gestroomde vacht heeft)

– Oudere dame: ‘mevrouw, is dat een Doberman?’ (over Tiqi die een podenco is)

– Man op het perron in Oostende: ‘Is dat een windhond?, m’n vader had er ook één, een zwarte, om de konijnen te pakken. Ze kunnen goed koersen. Hoe rap lopen die?

6 gedachten over “Hondenpraat #2

  1. Sabine

    Welk merk is dat? 😛 Ik zag laatst op de markt hier zulke schattige hondjes! Nog heel klein. De moeder was er ook bij, die was een stuk groter natuurlijk. Ik ben altijd een beetje bang voor honden, maar deze kleintjes waren wel echt het einde, zó schattig!

    Liked by 1 persoon

  2. lifeisagardenofquotes

    Arrghgrr ik heb er een hekel aan. Mijn Sam is een Cane Corso, maar voor de rest van de wereld een boxer??!!! Sam kijkt altijd alsof hij elke uur een pak slaag krijgt, maar hij is eigenlijk heel gelukkig. Mensen bekijken hem alsof hij een moordmachine is, je gaat geen hond tegenkomen die zachter is. Ik heb er een hele aan als ze hem willen aanraken :-). Het is MIJN hond 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

