Hoe vaak online?

Er stond nog een opdracht in de flow weekly met als thema ‘af en toe eens offline voor een fris hoofd’, die opdracht was om bij te houden hoeveel keer je op je smartphone keek. Dit werd onlangs onderzocht en de gemiddeld smartphone gebruiker kijkt 150 (!!!) keer per dag naar zijn telefoon, aldus de flow. Dat zou om de 6,5 minuut zijn. Daar schrok ik toch wel even van.

Persoonlijk vind ik dat ik heel vaak naar mijn smartphone grijp. Dus ik was wel benieuwd hoeveel keer ik mijn smartphone nam. Ik heb alle momenten netjes opgeschreven. Behalve wanneer ik keek hoe laat het was. Als ik zag ik dat ik een berichtje had bij het kijken naar het uur dan schreef ik wel op dat ik gekeken had. Telkens ik een woordje opzocht in google translate (ik was namelijk een brief aan het schrijven in het Engels) heb ik opgeschreven dat ik gekeken heb.

En het resultaat vond ik toch verrassend! Ik keek slechts 32 keer naar mijn gsm. Dat is toch ferm onder het gemiddelde *trots* Bovendien heb ik me niet ingehouden, althans niet bewust. Dus ik hoef me helemaal niet schuldig te voelen over mijn gsm-gebruik want al bij al valt het goed mee.

Zijn jullie verslaafd aan jullie smartphone?

12 gedachten over “Hoe vaak online?

  1. Flavie

    Ik ga dit ook eens bijhouden… ik ben er wel benieuwd naar.
    In een werkweek kijk ik enkel ’s ochtends… als ik op het werk kom en ’s avonds naar mijn smartphone. In het weekend zal dit toch iets meer zijn… maar zeker geen 150 keer… wat toch heel véél is!

    Liked by 1 persoon

  2. Dina

    Wat een leuk stukje! Ik dacht dat ik heel erg verslaafd was aan mijn telefoon, maar dat blijkt niet zo te zijn. 😛 Ik heb een maand lang de app “moment” gebruikt, deze app registreert hoe vaak en hoe lang je op je telefoon kijkt. Dat viel bij mij dus echt heel erg mee. 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Angelique

    De ene keer ben ik wat meer actief op mijn smartphone dan de andere keer. Ik heb momenten op de dag dat ik hem compleet niet gebruik (wanneer dit ook niet nodig is). Wat ik vooral ook irritant vind is het checken van je telefoon, wanneer je met iemand in gesprek bent.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

