Suikervrij ontbijt

Onlangs kwam ik op het idee om mijn ontbijt dat ik al eens at als kind te ont-suikeren šŸ™‚ Ik at namelijk zeer graag een boterham met banaan en bruine suiker. Toen ik een banaan zag liggen aan de ontbijttafel, kwam op het idee om die op m’n boterham te leggen met de kokosbloesemsuiker met cacao. En het was heeeeerlijk!


Zo gaat men te werk, twee sneetje volkorenbrood. Op een sneetje leg je schijfjes banaan en daar smeer je dan de kokosbloesemsuiker op. Het andere sneetje leg je er bovenop en smullen maar! Heerlijk!!!

Kokosbloesemsuiker is te koop in de bio- of natuurwinkels. Ik heb ze gekocht van het merk Aman Prana. En ik vind het heerlijk!

Waarom is deze suiker wel gezond? De suiker is ongeraffineerd en bevat dus nog alle gezonde voedingstoffen. Bovendien zorgt ze ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zo snel stijgt waardoor je er veel langer energie van hebt.

Smakelijk!

4 gedachten over “Suikervrij ontbijt

  1. beineffableblog

    Ik eet alleen suiker (als beleg) op pindakaas, omdat ik dat te bitter vind. En dan ook alleen op wit brood :). Maar dit klinkt ook wel als de moeite waard!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

