6 positieve ervaringen aan Spanje

Ondertussen ben ik al bijna 3 weken terug in België. Het is niet omdat ik terug ben dat alles negatief is aan Spanje. Daarom wil ik een aantal positieve ervaringen op een rijtje zetten.

1) Behulpzame vriendin

Al heel snel leerden we een dierenarts kennen die we geregeld zagen, er was meteen een klik. Zij werd al heel snel een vriendin. Af en toe ging ik eens langs bij haar om een paspoort van de honden in te vullen en dan kregen we altijd lekker verse bio-groentjes mee uit haar tuin of aardappelen. Toen ik gevallen was op mijn knie, heeft ze mij naar de spoed gebracht en daar alles in het Spaans uitgelegd. Ze heeft ook de nazorg van mijn knie gedaan. Ook wou ze ons uitnodigen op een BBQ samen met haar vrienden zodat we meer mensen zouden leren kennen.

2) Hondjes redden

Ik ben zeer blij dat ik heel wat dieren aan een thuis heb kunnen helpen. Het geeft enorm veel voldoening om honden weer gezond en gelukkig te zien worden. Zo kwam er een ondervoede en verwaarloosde podenco binnen. Door haar de goede zorgen te kunnen geven, zoals drie keer per dag puppyvoer (met extra proteïnen) geven om aan te sterken en haar ’s nachts binnen te doen slapen, werd Kitty na een aantal weken heel wat sterker. Ook was het zeer fijn om het vertrouwen van een angstige hond/puppy te winnen door geduldig te zijn. Puppy’s zien opgroeien tot gezonde jonge hondjes.

3) Het leren kennen van een andere cultuur

Er is een verschil als je ergens een paar weken op vakantie bent of je woont effectief ergens voor een paar maand. Je leert het gewone leven veel beter kennen. Je leert hun gebruiken en gewoontes. Zo zijn Spanjaarden zeer streng op verkeersregels omdat ze verkeersveiligheid zeer belangrijk vinden. In bijna elke winkel staat er security om diefstal te voorkomen.

4) Behulpzame mensen in het algemeen

Hier in België hebben we een beeld van de Spanjaarden dat het niet zo’n aangename mensen zijn omdat ze hun dieren mishandelen, maar dat gebeurt ook in België en niet iedere Spanjaard is een dierenbeul. We kwamen niet zoveel in contact met Spanjaarden maar als we er mee in contact kwamen dan vond ik wel dat ze heel behulpzaam waren. Zoals mijn dierenarts, ook haar ouders waren zeer vriendelijk en gastvrij. Toen onze auto kapot was, heeft de garage overal rond gebeld om aan stukken te geraken en wou J. ook naar huis voeren etc. Ook een man die eens puppy’s binnengebracht had, was zeer behulpzaam toen we zijn hulp eens vroegen. Zonder vragen had hij ook een manual meegebracht voor de auto.

5) Heerlijk vegetarisch eten

Wanneer je naar Corralejo gaat, kun je een aantal vegetarische restaurants vinden of restaurants waar ze een volwaardige vegetarische maaltijd aanbieden. Ondanks dat Spanje toch een vlees-land is, kon je er toch heerlijk vegetarisch eten in Corralejo. Er was zelfs een veganistisch restaurant (zonder zuivel, eieren en honing).

6) Prachtig landschap

Ik vond het ook heel fijn om te mogen genieten van een mooi landschap. De bergen waren er zeer mooi om naar te kijken of in te wandelen met de hondjes. Ook de stranden waren mooi en uitgestrekt, vooral Cofete is de moeite waard. Prachtig strand dat zeker een bezoekje waard is.

Bergen

Bergen

5 gedachten over “6 positieve ervaringen aan Spanje

  1. Sabine

    Volgens mij heb jij een super ervaring gehad! En inderdaad: een land leer je pas echt kennen als je er een tijd woont. Leuk trouwens dat jij ook op zoek bent gegaan naar de vegetarische of veganistische keuken! Colombia is ook een op een top vleesland, maar toch heb ik al 1 vegetarisch en 1 veganistisch restaurant in de buurt gevonden! Mijn vriend is als echte Colombiaan ook vegetariër en dus altijd leuk om op zoek te gaan naar nieuwe plekken om te eten! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

