Mijn 40 dagen zitten er op!

Zo mijn 40 dagen zitten er op, hoera! Eigenlijk loopt de vastenperiode tot Pasen en dat is nog enkele dagen. Maar als ik 40 dagen tel vanaf de dag dat ik begon. Dat was op 20 februari (de dag na mijn verjaardag), als ik dan 40 dagen verder tel dan kom ik uit op 31 maart. Dus sinds gisteren mag ik weer alcohol drinken en mijn facebook-app op mijn gsm zetten.

1) Alcohol, daar ben ik wel blij om dat ik terug een glaasje mag drinken. Ik drink sowieso niet veel, maar ik geniet wel graag eens van een glas wijn of een trappistje. Thuis drink ik sowieso zelden alcohol maar als ik iets ga eten of in gezelschap ben dan vind ik een glaasje drinken wel fijn. Bovendien is het een afwisseling op water en thee. Geniet met maten! 😉

2) Facebook, de app laat ik voor wat ze is. Deze komt niet meer op mijn telefoon. Ik voel me veel vrijer en het enige dat ik deel zijn foto’s. Statussen zet ik amper op mijn profiel. Zonder facebook heb ik veel minder de neiging om mijn gsm te nemen. En ik mis facebook absoluut niet. Het enige nadeel is als ik een foto wil delen, ik dat altijd via instagram moet doen ofwel de foto naar mezelf mailen en dan via mijn laptop op facebook zetten.

3) De tips van de CM omtrent digitaal leven & leefstijl en meer aandacht voor jezelf vond ik op zich wel interessant maar het meeste deed ik al. Dus hierbij doe ik gewoon verder zoals ik voorheen deed.

En hoe hebben jullie de 40 dagen ervaren?

12 gedachten over “Mijn 40 dagen zitten er op!

  1. Nachtbraker

    Geniet, maar met mate, dat is ook mijn levensmotto. Af en toe een glaasje alcohol kan zeker geen kwaad… Zelf heb ik meegedaan aan 40 dagen zonder vlees, zoals je wellicht weet, en dat is me goed bevallen. Ik heb wel al mijn jokers nodig gehad 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Nienke

    Leuk initiatief 🙂 Ik heb eigenlijk nog nooit iets gedaan tijdens de vasten, maar wil het volgend jaar wel proberen. Ik denk dat ik dan 40 dagen zonder suiker ga doen!

    Like

  3. Pingback: 40 Dagen zonder… | Loesje Zaakjes

Geef een reactie

