Asielhondjes #2

Het is een maand geleden dat ik asielhondjes #1 gepost heb, dus het is tijd voor een update. Als ik mijn post herlees, zie ik dat we 18 honden hebben en dat is eigenlijk nog steeds zo. Maar het zijn niet allemaal dezelfde, slechts vijf honden zitten hier nog steeds.

De vijf zittenblijvers:

1. Telma, de Duitse herder

2. La Oliva, de podenco, die ondertussen omgedoopt is tot Olijfje. De dierenarts vond La Oliva niet mooi en wou dat ik de naam veranderde. Mijn mama zei op een dag en hoe is het met Olijfje, zo kreeg ze de naam Olijfje 🙂

3. Sunny, de pitbull, die hier al meer dan 2 jaar zit.

4. Cesar, de stafford, die hier ook al meer dan 2 jaar zit.

5. Secreto, de labrador, die zich niet laat vangen en die dus niet ter adoptie is.

Honden die binnen de maand al weer weg waren, ze bleven niet langer dan 10 dagen bij ons:

1. Bonny, een klein mix-hondje, zij kwam één nachtje bij ons omdat ze in een pleeggezin op Fuerteventura verbleef en wij haar naar de luchthaven moesten brengen. Het was een heel aanhankelijk hondje, direct op de schoot kruipen. Cutie!

2. Simon, aka Flippie, geen idee hoe het komt maar sommige honden krijgen twee namen. En dan moet je maar weten wie, wie is. 😀 Soit, Simon kreeg the Dancer als bijnaam. De dierenarts had hem zo genoemd omdat hij altijd op zijn achterpoten heen en weer stond te trippelen. SImon, met de grote bek, een klein bruin mix-hondje. Ik kreeg het slechte nieuws dat Simon na een paar dagen aangevallen werd door de buurhond, een Bordeaux dog. Dat komt er van als je een grote bek opzet tegen grote honden. Niettemin blijft het zeer triest want Simon heeft maar 50% overlevingskans. 😥

3. Snowy, een wit (hoe zou die aan zijn naam gekomen zijn) hondje met zwarte vlekjes. Een zeer lieve hond.

4. Campo, een echte grote loebas, zo’n dikke hond had ik nog nooit gezien maar écht een zalige hond. Eerst een beetje verlegen maar daarna huppelde hij al snel in het rond.

Honden die geadopteerd of naar een pleeggezin zijn:

My broken souls: Chica, Chayanne, Chacha en Chipi

Bobo/Freddy, Samira, Goldie, Bonita, Jule, Prisa, Pauline & Paulette, Marbel

De nieuwkomers:

1. Anton, een klein terriër-hondje, waar zich ooit eens een podenco mee gemoeid heeft aan de oren te zien 😀 En een naam waardoor ik steeds met dat stomme liedje in mijn hoofd zit… Anton aus Tirol *grom* Hij is enorm onzeker en werd steeds aangevallen door een andere hond die we apart gestoken hebt. Maar Anton blijft in zijn mandje liggen. Er zit niet veel beweging in en sinds vandaag reageert hij ook agressief op ons en op zijn soortgenoten. Eens laten onderzoeken of hij nergens pijn heeft.

2. Milo, een mix-hondje met wat beagle-genen er in. Hij is zeer schuchter maar ook nieuwsgierig en komt wel kijken als ik eten geef. Maar steek je je hand uit dan loopt hij weg.

3. Een beagle, die nog geen naam heeft. Hij heeft een vogeltje ingeslikt, vrees ik, want hij loopt constant te piepen en te fluiten.

4. Mogli, ook een mix-hondje, een grappig klein ding. Zeer aanhankelijk.

5. Socke, kous in het Duits, een Jack Russelltje. Echt een grappig kereltje, ik vind hem wel leuk. Hij is volledig wit met twee bruine oortjes.

6. Benji, een grote, zwarte hond met wit en bruin. Maar toch geen Berner Sennen. Hij is nogal dominant en kan niet overweg met andere mannetjes. Hij is nog maar net gecastreerd dus hij zit nog even alleen in een kennel.

7. Mia, een pointer-kruising, met het geblaf van een zeehond. Een zeer lieve, aanhankelijke hond maar ook wat onzeker. En vanaf dat je een leiband aan haar halsband hangt, blokkeert ze. Mia kan niet aan de lijn wandelen.

8. Canela is een mooie labrador. Zij loopt maar op drie poten nadat ze onder een auto gelopen is. Canela zat eerst in een pleeggezin maar daar brak ze steeds uit en ze wilden niet dat ze nog eens onder een auto terecht zou komen. Dus kwam ze naar ons.

9. Calista, een kruising, de organisatie schreef labrador-mix. Ik zie er meer Rottweiler met bardino in. Ze is nog zeer jong en dus zeer onstuimig. Daarom moet ze eerst gaan zitten vooraleer ik haar haar eten geef.

10. Talula, een Franse Bulldog-mix, al vind ik dat het een stafford-mix is. Zeer aanhankelijk hondje maar met andere honden komt ze niet zo goed overéén als er iemand in de buurt is.

11. Calle, een teckel-mix.

12. Feo, een kleine, onstuimige bardinopup van ongeveer 6 maand vermoed ik. Een grappig kereltje.

13. Joe Cocker, hij heet gewoon Joe maar het is een Cocker, vandaar dus Joe Cocker. Mijn euro is maar laat gevallen vooraleer ik door had dat hij om die reden Joe genoemd is. Dominante fikkel die Anton steeds aanviel. Waardoor Joe nu samen bij Feo en Calle zit. Daar is hij zo fel niet aangezien Calle ook een dominante kerel is. Maar ze respecteren mekaars positie wel, dus kunnen ze gewoon samen in een kennel zitten.

4 gedachten over “Asielhondjes #2

  1. Pingback: Asielhondjes #3 | Loesje Zaakjes

Geef een reactie

