40 dagen update #1

Zo we zijn één week verder in onze vastenweek. Ik heb er zo een beetje mijn eigen versie van gemaakt. Ik ben wel pas begonnen de dag na mijn verjaardag.

1) Ik ga 40 dagen geen alcohol drinken, dat is dus de reden dat ik pas na mijn verjaardag begonnen ben. 😉 Tot nu toe is dat al aardig gelukt, maar ik geef toe dat ik toch wel eens zin heb in een glas rode wijn. Vooral wanneer je op restaurant iets gaat eten.

2) De CM gaf als thema leefstijl en digitaal leven, daarvan maakte ik mijn eigen versie. Ik heb facebook van mijn gsm verwijderd. Wat een verademing! Ik had teveel de neiging om te checken of er iemand nog nieuwtjes geplaatst had. Nu het van mijn gsm verwijderd is, kijk ik enkel nog facebook via de laptop. En ik moet zeggen, ik mis het absoluut niet! *hoera* Mijn messenger staat wel nog op mijn gsm, dus ik ben bereikbaar!

3) Opdracht ‘leefstijl en digitaal leven’ van de CM is om minder eten te gaan verspillen. Hierbij mag er geen eten weggegooid worden. Dat vind ik een zeer goed initiatief maar hier wordt zelden eten weggegooid. Zelfs als er overschotjes zijn, eten we dat de dag erna op of als het te weinig is om als maaltijd te dienen dan eet ik het tussendoor op.

4) Opdracht ‘aandacht voor jezelf’ van de CM is momenten verzamelen die je gelukkig maken. Zo kun je bijvoorbeeld elke dag positieve opschrijven of een doos vol herinneringen maken. Het zijn weer opdrachtjes die ik eigenlijk al doe, ik moet enkel eens werk maken van het sorteren van mijn herinneringen (foto’s, kaartjes, briefjes,…). Dat zit nu in twee grote verhuisdozen, kriskras door elkaar. Als er iemand een manier weet om dit mooi en handig en chronologisch te organiseren, shoot!

En hoe gaat het met jullie 40 dagen? 😉

3 gedachten over “40 dagen update #1

Geef een reactie

