Tuesday Tag #1

Geregeld (lees: niet elke dinsdag) zal ik een tag plaatsen op dinsdag. Ik hou van vraagjes en lijstjes invullen, dus dat is dan ook mijn motivatie om een tag te houden. Er gaan verschillende tags rond in Blogland, dus daar haal ik mijn inspiratie dan ook, het zou een beetje stom zijn dat ik mijn eigen vraagjes stel en ze dan beantwoord. Niet? Uiteraard vermeld ik ook steeds de bron wie de tag in het leven geroepen heeft. Of als ik de tag-uitvinder niet kan terugvinden, dan plaats ik enkel een linkje waar ik de tag gevonden heb.

De koffie- en theetag was de eerste die ik tegenkwam. Bij Iris was het de koffietag en bij Teske las ik de koffie- en theetag. Volgens Teske veranderden Suzanne en Vera van Versus A hem in koffie- en theetag. Aangezien ik geen koffie drink, vul ik de theetag in. Maar de oorspronkelijke thee-tag komt van Zomersproetje7.

Met wie dronk jij je eerste kopje koffie? En je eerste kop thee? Hoe smaakte dat?

Dat weet ik Γ©cht niet meer, ik denk thuis. Dat mijn moeder rozenbottelthee aan het drinken was en dat ik dat ook eens wou proeven. Koffie heb ik leren drinken op mijn stage.

Met wie drink jij graag thee?

Ik drink thee altijd alleen, terwijl ik blogjes lees of terwijl ik brieven schrijf. Ik ga zelden of nooit naar een tea-room dus dan drink ik ook nooit samen met iemand thee.

Op welke momenten van de dag drink je thee?

Ik drink het liefst ’s morgens thee ofwel in de vroege namiddag. Laat op de middag of ’s avonds drink ik nooit thee omdat ik anders elvendertig keer uit mijn bed moet om te gaan plassen.

Wat is je favoriete thee?

Dat is een moeilijke, ik drink heel veel thee graag. Maar het liefst drink ik groene thee of kruidenthees. Ik ben niet zo’n fan van zwarte thee. Pukka-thee vind ik heel lekker en ook Clipperthee vind ik heel lekker. Ook de Yogithee vind ik lekker en het fijne daaraan is dat er een spreukje op op het labeltje staat. Maar de Pukka en Clipper hebben altijd zo’n mooie verpakkingen. De Choco-thee van Yogi vind ik ook heel lekker.

Wat is je favoriete koffie/theemerk?

Als ik dan toch uit die drie moet kiezen, ga ik voor Pukka.

Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?

Ik probeer graag eens andere soorten/smaken. De choco-thee ga ik wel blijven kopen. En er zullen er nog wel zijn die ik graag altijd in huis heb, zoals Pukka-love bijvoorbeeld.

Heb je aparte soorten soorten/smaken in huis voor je gasten?

Eigenlijk niet, veel gasten hebben we hier niet over de vloer. Maar ze zijn wel altijd tevreden met de thee die ik in huis heb. Er is ook altijd keus uit verschillende soorten. Maar zwarte heb ik nooit in huis.

Waar koop jij je thee?

Ik koop mijn thee altijd in de biowinkel omdat ik liefst bioproducten heb uiteraard. En gelukkig hebben ze hier op Fuerteventura heerlijke biothees.

Hoe drink jij je standaard kopje thee?

Ik drink mijn thee gewoon puur, zonder melk, zonder honing en zonder suiker.

Wat vind jij het lekkerst bij de thee?

Uiteraard met een stukje Lovechock erbij, mmmmmm heerlijk!

thee

mijn thee-verzameling

Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?

Gemeen vind ik deze vraag niet want ik drink nooit koffie. Al moet ik bekennen dat ik de laatste tijd enorm veel zin heb in koffie. Maar daar zullen mijn darmen niet mee akkoord gaan vrees ik. Dus voor mij is het nooit meer koffie πŸ™‚

Wat drinken jullie het liefste, thee of koffie? =)

19 gedachten over “Tuesday Tag #1

  1. Josie

    Hmmm, ik hou van beide!
    Koffie mag geen slappe bedoening zijn maar moet volgens de regels van de kunst gezet zijn, dus ik hou van de koffie van een koffiebar zoals Or. En thuis Nespresso.
    Thee hou ik van losse thee, thee uit theezakjes vinden ik niet zo smakelijk. Simon Levelt heeft wel fijne dingen qua thee vind ik. Ik hou wel van thee met bloemetjes in, maar ook van hele andere dingen, allemaal afhankelijk van de stemming van het moment. En verse muntthee, maar die is bepaald niet suikervrij πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  2. Madrina

    Ik drink heel graag thee. Onlangs heb ik in Londen hele lekkere thee gekocht, met appel. Koffie drink ik zelden, maar als ik daar zin in heb, kan dat ongelofelijk smaken. Leuke tag wel!

    Like

  3. Sylvie Baert

    Ik drink koffie om te werken en thee om te ontspannen. En het liefst drink ik de groene thee met vlierbloesem en abrikoos van Piramide met verse muntblaadjes! Mmm πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

