#boostyourpositivity part 3 ‘Shortcuts’ België vs Spanje

De derde opdracht van #boostyourpositivity van Acitivia is Shortcuts, ofte hoe organiseer ik mijn huishoudelijke taken. Er is ondertussen wel een verschil tussen mijn leven in België en mijn leven hier op Fuerteventura. In België ging ik elke dag werken dus moet je het leven wel wat meer organiseren. Hier ben ik elke dag thuis om voor de honden te zorgen dus ik moet wel minder plannen maar daardoor ga je ook sneller uitstellen (ik dan toch).

Koken en afwassen

In België kookte ik elke dag een verse maaltijd, de ene maaltijd ging al wat sneller dan de andere. Op woensdag ging ik wel eens eten afhalen, gelukkig was er een vegetarisch afhaalrestaurant op weg van tramhalte naar het station. Dat was de woensdag omdat ik dan naar de hondenschool ging en ik weinig tijd had om te koken. Of we aten restjes. In het weekend gingen we altijd iets gaan eten, frietjes, pizza,… allemaal heel gezond *kuch* De zondag kookte ik ’s middags soms eens zodat we na onze wandeling warm eten hadden en niet weer frieten of pizza moesten eten. Ik kook liefst in een propere keuken dus elke avond deed ik flink de afwas, als je dat elke avond doet, heb je ook nooit bergen afwas. En nee, we hebben geen vaatwas, tegen dat de vaatwas gevuld is, gedraaid heeft en leeg geruimd is, heb je de afwas al tien keer gedaan.

Op Fuerteventura doe ik een beetje hetzelfde, maar dan gaan we één keer per week een pizza eten hier in de buurt. Ook hier was ik elke dag af want we hebben maar een kleine keuken en die staat natuurlijk snel vol.

De was en de plas

In België deed ik één keer per week de donkere was, handig als je alleen zwarte kledij draagt, ophangen en de zondagavond (of soms de maandagavond) weer opvouwen. Om de twee weken deed ik ook een was met lakens, handdoeken,…

Op Fuerteventura ben ik hier lakser in, ik was alleen als het me invalt. En laat ik ze soms ook wel eens wat langer aan het rek hangen.

Stofzuigen en dweilen

In België was dat ook een zaterdag klusje, meestal deed J. dat terwijl ik om boodschappen was of de was aan het ophangen was.

Op Fuerteventura gebeurt dit als we het nodig achten, vooral eens extra als het geregend heeft want dan komen de honden binnen en laten overal oranje voetsporen achter. En ja, het regent hier geregeld, heel uitzonderlijk want het regent nooit op Fuerteventura. Alleen sinds onze komst heeft het al zo goed als elke dag geregend. Ik heb duidelijk wat meegenomen vanuit België, regen!

Stof afdoen en kuisen

Dat zijn taakjes die ik in België heel vaak uitstelde en enkel deed als het echt niet meer kon zijn. Hier doe ik wekelijks het stof af want overal heb je rood zand van al de wind en een zanderig landschap.

Honden uitlaten

Elke dag voor het werk en na het werk ging ik met mijn drie-tal wandelen, ook hondjes verdienen aandacht natuurlijk. Ik probeerde wel de route eens te wijzigen zodat ze ook eens wat anders te zien hebben. Hier ga ik meestal nog samen met een asielhond gaan wandelen ook, dus dan ga ik met vier wandelen. Ik neem meestal de podenco’s uit het asiel mee. Omdat ze mijn favorietjes zijn maar ook omdat zij ze het meeste nodig hebben of we hebben verbouwde kennels, putten graven, dekens die op een andere plek liggen, hokjes die in twee delen rond liggen… Het is wel niet simpel om met vier onnozelaars tegelijk te wandelen en al zeker niet als er een konijn van voor hun neus wegspringt… Crazy podencolady 😉

2 gedachten over “#boostyourpositivity part 3 ‘Shortcuts’ België vs Spanje

  1. Galina

    Leuk hoor, om mee te lezen hoe je het daar allemaal doet 🙂 en grappig om te zien dat een ander klimaat ook op sommige punten zorgt voor een ander poetsschema.

    P.S. ik heb je genomineerd voor de Liebster Award, maar kan nergens je mailadres vinden 😦 morgen komt het artikel erover online op mijn eigen site en daar staan ook de vragen die je, mocht je dat leuk vinden, kunt invullen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

